selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 06:01

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 479 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1332 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 25, 2008 21:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Japp, jag hänger med :-)

Nya listor kommer snart!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 26, 2008 19:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
låter bra det brukar hålla med dig i stort sett helt i alla lägen


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 04, 2008 12:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Uppdaterade listorna lite.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 14:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
kul att du uppdaterat saknar dock Majik I i din lista eller du kanske inte har hunnit bedöma den?

Sen reagerar jag på att du tycker Exotik analog är bättre än Exotik + DA samt att Akurate Kontrol är så pass mycket bättre än Exotik + DA.

Nu har jag inte jämfört själv men tyckte att värdena var rätt så olika

/Tomas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 15:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Akurate Kontrol är avsevärt bättre än Exotikarna i mina öron. +DA lät faktiskt lite sämre än den rent analoga när jag jämförde, men det är över ett år sedan.

Mvh,
Jacob


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 17:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
jajo wrote:
Akurate Kontrol är avsevärt bättre än Exotikarna i mina öron. +DA lät faktiskt lite sämre än den rent analoga när jag jämförde, men det är över ett år sedan.
Håller med.

Är något förvånad äver placeringen av 5103:an dock. När jag jämförde så var det ingen tvekan om att 5103 var bättre än försteget i Unidisk SC. Jag skulle vilja justera listan något. Något åt det här hållet kanske:

Jag har valt att hålla Kinos på tidigare nivå eftersom jag inte själv jämfört Kinos med Kisto eller Klimax Kontrol vid samma tillfälle.

3. Kinos (87)
4. Akurate Kontrol (82)
5. Exotik analog (75)
6. Exotik+DA (73)
7. Majik Kontrol (70)
9. AV5103 (66) (sen)
8. Unidisc SC (62)
10. Kairn (35-55 beroende på ålder)

F.ö. överensstämmer hela listan för samtliga produkter osannolikt väl med hur jag skulle rangordna de produkter jag jämfört.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 17:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
jajo wrote:
Akurate Kontrol är avsevärt bättre än Exotikarna i mina öron. +DA lät faktiskt lite sämre än den rent analoga när jag jämförde, men det är över ett år sedan.

Mvh,
Jacob
Enligt butikerna och även folk från Linn så ska Akurate Kontrol och Exotik +DA vara samma pryl förutom namnet. Kan det vara psykologi att nyare alltid ska vara bättre? Har butikerna och Linn fel eller har dom inte testat?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 17:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Diver wrote:
jajo wrote:
Akurate Kontrol är avsevärt bättre än Exotikarna i mina öron. +DA lät faktiskt lite sämre än den rent analoga när jag jämförde, men det är över ett år sedan.

Mvh,
Jacob
Enligt butikerna och även folk från Linn så ska Akurate Kontrol och Exotik +DA vara samma pryl förutom namnet. Kan det vara psykologi att nyare alltid ska vara bättre? Har butikerna och Linn fel eller har dom inte testat?
Jo det var det jag trodde också och blev förvånad, men jag litar på Jajo och Hardcorelinnie så det stämmer säkert :)

Inte så konstigt att era listor stämmer eftersom ni kör med tune method


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 17:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 737
Location: Stockholm
Hmm jag har oxå hört från flera källor de don Tomaso och Diver säger. Men tvekar inte en sekund på jajo och hardcorelinnie. Enligt uppgift ska endast nätdelen behållas när Linn uppgraderar en Exotic analog, sedan åker nya Akurate kontroll delar in. Kan det var så att de Exoticar som uppgraderas efter Akurate kontroll kom blir bättre än de som gjordes i början eller kanske sitter de i nätdelen.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject: Re: jajos anläggning
PostPosted: Sat Oct 04, 2008 20:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Aug 26, 2005 14:15
Posts: 316
Location: Luleå
Hur står sig Majik DS mot Unidisk 1.1 och 2.1 ?

_________________
Vardagsrum: Anthem Avm 70, Akubarikar/A, JL E112 sub, Linto
Lp12, Akito II/B renoverad hos Linn, Karousel, Kore, Trampolin, Radikal, Koil

Lk 1,Tunebox, Lk 2, Lk 280, Lk 280 spark, Kaber

, Lingo 1


Top
   
 Post subject: Re: jajos anläggning
PostPosted: Sat Oct 04, 2008 22:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Aug 18, 2007 13:23
Posts: 567
Jag har en ganska sen Exotik+DA. Just mitt exemplar jämfördes (av misstag) med en Akurate kontrol på en av Tonlägets musikaliska aftnar. Jag tror att det flesta som var där, inklusive mig själv, tyckte att det var stor skillnad till Akurates fördel.

/C

_________________
Mvh
Christian


Top
   
 Post subject: Re: jajos anläggning
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 14:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Hade varit intressent att höra vars du skulle placera ett par Aktiva Majik140, då det antagligen ändå kostar en slant för den som vill aktivera dess och alternativet kanske blir 212 +subb eller 242 som icke aktiva.


Top
   
 Post subject: Re: jajos anläggning
PostPosted: Sat May 02, 2009 00:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Kanske dags att uppdatera här lite...

Jag sitter nu med en relativt enkel anläggning bestående av:

* LP12 i maple, cirkus, lingo2, akito2b, adikt, trampolin.
* Lejonklou Slipsik RIAA.
* Aktiva Katan
* 5125

Försteg och digital signalkälla saknas. Jag är väldigt nyfiken på Lejonklous volymkontroll och kommer förmodligen att skaffa en sådan.

Som digital signalkälla blir det en DS-spelare.

DS-spelarna är revolution!

Jag har lagt timmar på att försöka fixa vettig musikåtergivning från en dator. Jag har testat olika ljudkort, olika ljudkortsdrivers, digitalt direkt till DAC av högre kvalitet, isolerade datorer osv. Det har aldrig nått högre än Mimik-nivå. Linns DS-spelare är faktiskt fantastiskt bra. Har testat Majik DS och Akurate DS och även den förstnämnda slår allt jag tidigare hört i CD-spelarväg. Akurate är ytterligare ett stort steg upp, tyvärr även ett rejält steg upp i pris. Någon av dessa blir det. En stor fördel med Majik är att den kan köras direkt mot ett slutsteg med bra kvalitet, men jag behöver ändå något för vinylen så ett försteg behövs hur som helst. Men redan Majik DS är så otroligt bra att jag håller på att återupptäcka musik. Otroligt prisvärd.
Attachment:
ds2.jpg
ds2.jpg [ 169.43 KiB | Viewed 961 times ]
Mer kommer...

/ Jacob


Top
   
 Post subject: Re: jajos anläggning
PostPosted: Sat May 02, 2009 12:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Sep 22, 2008 21:27
Posts: 143
Såg mysigt ut! Slogs bara av en tanke: är det inte lite högt att lägga på en ny skiva?

/A


Top
   
 Post subject: Re: jajos anläggning
PostPosted: Sat May 02, 2009 13:28 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
jajo wrote:
Jag sitter nu med en relativt enkel anläggning bestående av:
Ja allt är ju relativt, tror få människor skulle vantrivas i din soffa dock.
Quote:
Linns DS-spelare är faktiskt fantastiskt bra. Har testat Majik DS och Akurate DS och även den förstnämnda slår allt jag tidigare hört i CD-spelarväg. Akurate är ytterligare ett stort steg upp, tyvärr även ett rejält steg upp i pris. Någon av dessa blir det.
Antar att du jämfört Majik DS med din gamla 2.1 då, hur känns det att sälja iväg din film-spelare då, är det inte så ofta du ser på film att det inte gör så mycket? När jag hörde Majik DS var jag inte lika överväldigat som dig, kanske snäppet bättre än 1.1 men inte något haksläpp. Däremot när vi kopplade in Akurate DS, ujuj. Fantastiskt vad bra winamp den är! Grym vill-ha-faktor, som du säger dock, priset gör att det inte direkt är något impulsköp.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 479 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1332 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited