selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Taktotons policy https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=982 |
Page 2 of 2 |
Author: | EasyRider [ Wed Jan 19, 2005 15:52 ] |
Post subject: | |
Haakan wrote: tacka vet jag high fidelity High Fidelity regerar!!! ![]() ![]() ![]() |
Author: | M4gnetic [ Wed Sep 21, 2005 22:17 ] |
Post subject: | Re: Taktotons policy |
Gospodin wrote: Skulle gärna vilja veta andras åsikter om affärens behandling av sina kunder, d.v.s EFTER att man genomfört ett köp. Alla är givetvis väldigt tillmötesgående när det gäller att sälja, men någon större "serviceinriktning" har då inte jag och en kompis stött på när t. ex hans TV gick sönder efter bara 1,5 mån och ToT vägrade betala, vare sig frakt till reparatör eller andra omkostnader som garantin givetvis borde täcka! Man tycker ju att om man köper en tv för 15000 borde man inte behöva lägga ut några ytterligare pengar för att DOM ´har sålt en produkt som havererar totalt efter 1,5 månader! Vissa tillverkares/butikers Garantier omfattar endast arbete och delar, inte frakten (ibland står de dock för returfrakten). Andra låter Garantin omfatta allt inkl frakter. Detta bör därför inte vara något ämne för diskussion, det är bara att se vad garantin omfattar och inte omfattar... Att en butik sedan inte debiterar kunden för frakten är ett fint sätt att visa lite god vilja... /M |
Author: | Gospodin [ Wed Sep 21, 2005 22:35 ] |
Post subject: | |
konsumentlagen paragraf 29 ![]() |
Author: | M4gnetic [ Sun Sep 25, 2005 01:39 ] |
Post subject: | |
Gospodin wrote: konsumentlagen paragraf 29 det bekymret, i o f s så får du nog baxa ut tv´n själv då också.. =) |
Author: | Gospodin [ Sun Sep 25, 2005 01:52 ] |
Post subject: | |
Inte enligt han jag känner som fick rubbet betalt. OBS inget otalt med Takt o ton |
Author: | Master_David [ Fri Jan 11, 2008 19:58 ] |
Post subject: | |
Det var längesen det var någon aktivitet i den här tråden, men jag läser runt lite överallt och vill spinna vidare lite. Första gången jag var till ToT var för mindre än ett halvår sen och som det skrevs om tidigare i tråden så var inte heller jag "vuxen" direkt. (nyss fyllda 18.) Det kändes lite som om de inte ville ha mig som en spenderande kund till en början med lite kommentarer om att hifi kunde vara dyrt.. men efter lite diskussioner demade de akCD och Ackurat i en dryg timme samt visade det ena och det andra. Är det generellt så att HiFi återförsäljare ser yngre som lågspenderade och tappar intresse att hjälpa oss? Måste man vara "vuxen" för att få diskutera med dem fritt på en gång? Har haft samma problem med kommentarer om höga priser förut (<20'000) på annan ort strax innan jag skaffade mitt första system, men de ändrade också inställning när det visade sig att jag var intresserad av musik. Nu vart det här kanske lite OT, men jag ville mest veta om fler unga råkat ut för denna "behandling" ? |
Author: | Broccoli [ Fri Jan 11, 2008 23:57 ] |
Post subject: | |
Master_David wrote: Nu vart det här kanske lite OT, men jag ville mest veta om fler unga råkat ut för denna "behandling" ? Tonläget hade inte alls den attityden utan lät mig lyssna på alla möjliga dyra system i timmar. En attityd som lönar sig imho. |
Author: | thomash [ Sat Jan 12, 2008 22:14 ] |
Post subject: | |
Jag ska bara nämna min egen erfarenhet som "ny" vuxen och ljudintresserad. Hifibutiken har ALLTID behandlat mig med respekt och gett mig den service jag behövt. Handlar jag nån annanstans nu om jag kan undvika det? Aldrig nånsin. "De stora kedjorna" var däremot mer nerlåtande mot mig... och det ger ju en kund mindre för dom. /Thomas |
Author: | Sony [ Sun Jan 13, 2008 21:21 ] |
Post subject: | |
Master_David wrote: Nu vart det här kanske lite OT, men jag ville mest veta om fler unga råkat ut för denna "behandling" ? För att undvika sådant, vilket lätt blir pinsamt för båda parter, kan man kanske nämna i förbifarten om man har produkter i samma område så att säljaren förstår att man vet vad det handlar om. Ex. "jag har en Ikemi nu och är nyfiken på vad Akurate CD:n går för" så kanske man slipper det. Det borde såklart inte vara nödvändigt men ett tips bara, helst ska det såklart vara som för Broccoli, vilket också butiken i regel tjänar på i längden. |
Author: | joda [ Sun Jan 13, 2008 22:42 ] |
Post subject: | klassiskt |
En klassisk tes på diverse säljkurser brukar vara: Unga kunder är viktigare än äldre kunder, för de har ett helt liv av konsumtion framför sig. /Johan |
Author: | Diver [ Sat Feb 23, 2008 22:05 ] |
Post subject: | |
Det har börjat en ny yngre kille på T&T och han ville verkligen sälja på mig något så han var verkligen på hugget. Jag brukar gå in där ganska ofta på lunchen så dom andra som jobbar där känner jag ganska bra. |
Page 2 of 2 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |