selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 04:47

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 10:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Haakan wrote:
don Tomaso wrote:
Det var visst en kund som hade väggmonterade Katan aktiva med LK140 och var supernöjd så det var nog främst det som säljaren gick på. Tror nog inte att T&T har gjort några egna mer seriösa tester
en kund va supernöjd.....det säger lika mycket som att min mamma e nöjd med sin köksstereo
Det tyckte jag var en dålig liknelse och inlägg samt tillför inte diskussionen något i mina ögon
Tycker du?
Jag tycker det är på pricken - o rätt kul med :wink:
Ja menar... säga att en kund är nöjd :? Han kanske kom från en bergsprängare.
Om det ska vara trovärdigt ska de kunna DEMA skillnaden. Är ju så som linn säljer.
O att rekommendera 2*140 istället för 5125 verkar inte så seriöst.
Mer att "sälja prylar" än att guida kunden "rätt"...

Måste säga att de tre södra butikerna är jätteproffsiga - de säger till om det finns bättre ideer o försöker få kunderna att uppgradera smart.
Vilket inte alltid ger butiken mest stålar - men en SUPERnöjd kund.
O dessa kommer ju tillbaks :D
Heder!

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 14:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jag menar en kunds åsikt är värd lika mycket för mig som en användares åsikt här, vad gör vi här annars? Givetvis testar man själv om det är möjligt Visst ska man ha skoj också men jag tyckte inte inlägget var roligt ens.

Han jag pratade med tyckte ärligt att 2 LK140 är bättre än 5125 för just Katan det var inte för att sälja såna till mig

Våra åsikter här går ju väldigt isär, det är väl egentligen inte så konstigt att åsikter skiljer mellan olika affärer om man nu inte slaviskt följer Linns officiella linje.

Men Sizmik 10 vs Sizmik 12 nån som testat?

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 14:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag håller med om att en kunds åsikt kan vara lika värd som vem av oss själva som är här. Likväl som vi skulle kunna komma från "klockradio" direkt till det vi har nu så kan en kund det men sannolikt att så är fallet ser inte jag som speciellt stor och refererar en handlare till en kund som är nöjd så tolkar jag det som att den kunden har varit med ett tag annars yttrar sig nog intehandlaren om en sådan sak.

Skillnaden är ju bara att vi inte vet vad den kunden är van vid. En kund som är van vid Unidisc tycker nog tex att Ikemi är en riktigt dålig spelare medan en som är van vid Mimik sannolikt tycker Ikemi är riktigt bra. likadant med en kund som har topputrustad 12a med akiva tycker nog inte att en Klyde är något att ha medan en som har lika spelare med Adikt sannolikt tycker att Klyden är en klart vettig uppgradering.

Sedan att jag är skeptisk själv till Brakit är en annan sak och att Hifiklubben Säljer/sålde exakt likadana men med annat namn för ca halva priset gör att det inte känns motiverat att skaffa Brakit även om man skulle vilja ha det då det finns billigare likvärdiga alternativ.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 16:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Alltså kom igen. LK140 är sämre än AV5125. Alla vet det och om någon påstår motsatsen så är det för att han/hon har dålig koll, oavsett om han jobbar i en butik eller inte (ÄVEN om man nu skule råka tycka om 140 aningens bättre på någon punkt så är det ju rent nonsens att rekommendera den som en uppgradering från 5125). Tänk om jag hade skrivit det en tråd här... Jag tycket fortfarande att T&T verkar vara en skitbutik! ALLT jag har hört om dom är dåligt.

/Henrik

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 16:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jan att du inte försökt få mig att byta 5125 mot Klout det ÄR väl en uppdatering iaf i kraft? :wink:

BTW räknas 5125:an som klen jag har aldrig märkt att den skulle tappa orken med Katan

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 18:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
jag menar en kunds åsikt är värd lika mycket för mig som en användares åsikt här, vad gör vi här annars? Givetvis testar man själv om det är möjligt Visst ska man ha skoj också men jag tyckte inte inlägget var roligt ens.

Han jag pratade med tyckte ärligt att 2 LK140 är bättre än 5125 för just Katan det var inte för att sälja såna till mig

Våra åsikter här går ju väldigt isär, det är väl egentligen inte så konstigt att åsikter skiljer mellan olika affärer om man nu inte slaviskt följer Linns officiella linje.

en okänd kunds åsikt är inte alls lika mycket värd som en på detta forumet...eftersom här lär alla "känna" varann litegrann på nåt vis...man vet vad dom spelar på för utrustning samt hur mycket dom allmänt kan om ljud, utrustning, akustik osv....det är en väldans stor skillnad att gå på en rekommendation härifrån jämfört med vad en säljare har hört av nån annan kund?

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 19:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Jan att du inte försökt få mig att byta 5125 mot Klout det ÄR väl en uppdatering iaf i kraft? :wink:

BTW räknas 5125:an som klen jag har aldrig märkt att den skulle tappa orken med Katan
haha - skulle aldrig rekommendera någon att gå från 5125 till 2*Klout.
Det är också ett steg åt sidan...
Köpa Klout eller 5125/2250 är mer relevant OM man har Lk85, Lk100 eller nåt.
Då innebär alla alternativ ett reält kliv. Sedan är det smak o pengar som avgör :wink:

Att jag sitter nöjd med Klout är inte för att de är bäst, utan för att 2250/Twin är så pass mycket dyrare att det inte känns värt pengarna - innan jag har toppgrejjer innan.

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 21, 2004 21:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
don Tomaso wrote:

en okänd kunds åsikt är inte alls lika mycket värd som en på detta forumet...eftersom här lär alla "känna" varann litegrann på nåt vis...man vet vad dom spelar på för utrustning samt hur mycket dom allmänt kan om ljud, utrustning, akustik osv....det är en väldans stor skillnad att gå på en rekommendation härifrån jämfört med vad en säljare har hört av nån annan kund?
Nej det kan jag köpa, men den är betydligt mer värd än ditt förra exempel

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 22, 2004 07:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Haakan wrote:
don Tomaso wrote:

:wink:

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 22, 2004 22:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
don Tomaso wrote:
Haakan wrote:
ok inser att du inte är mottaglig för argument

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 22, 2004 22:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Haakan wrote:
don Tomaso wrote:
ok inser att du inte är mottaglig för argument
orkar inte argumentera då jag vet att jag har rätt....

om du läser mellan raderna på mitt första argument så ser du att jag inte var så allvarlig med inlägget...sen förtydligade ja vad jag menade för att du inte förstod

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 09, 2005 14:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Jag har faktiskt provat alla saker du nämner här...

Först två hagar runt högtalarna. Det fungerade och såg rätt kul ut, men tog en väldig massa plats i rummet. :D

Sen väggstativ, byggde ett par egna. Våldsamt stadiga och skruvade i betongvägg. Lät INTE bra och dessutom hördes de till grannarna så mycket att de ringde på 15 minuter efter att jag börjat spela på dem.

Provade att göra låånga väggstativ så att Katan hamnade på optimal placering (utprovat med golvstativ). Feta doningar men de vibrerade ändå betänkligt och det lät inget vidare.

Slutligen bytte jag bottenplattan på Katanstativen mot ett par 20 kg tunga järnplattor från skroten. Borrade alla hål och gängade de i hörnen som går till spiksen. Låter riktigt bra och ser rätt coolt ut (nej, jag jämförde aldrig med originalstativen men upplevde det inte som en försämring).

De är omöjliga att välta i och med att högtalarna också fått små L-krokar undertill som gör att de ej kan ramla av stativen (L-krokarna tar inte i stativet utom om man försöker vicka högtalaren).

Om jag bara hade en digitalkamera skulle jag skicka en bild på min barnsäkra OCH välljudande lösning.

/Fredrik
Hej Fredrik jag skulle gärna se din barnsäkra lösning på Katan.

Less att jaga min son idag, nästan så jag var sugen att slänga ut Katan och skaffa Espek eller Keltik så dom inte går att rubba. Hade jag haft pengar i överflöd hade det blivit akurate 242 såklart

Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00