Många bra synpunkter och tips. Jag har provlyssnat MDS och MDSI med M140, men inte med ADS+steg. Jag bara förutsätter att det låter bättre. Kanske kommer att lyssna på M109 också. Vill ha golvhögtalare för att kunna dra på lite, men rent estetiskt föredrar jag nog små högtalare, då stora golvare kan kännas lite vulgära. Sen kan jag tycka att stora högtalare väcker någon slags förväntan om stort och mäktigt ljud (som kanske inte alltid levereras), medan en liten kan ge något av en aha-upplevelse med exakthet och en "renare" musikförmedling. Upplevde faktiskt basen som aningen, vad ska man kalla det, dominerande kanske, på M140. Här blir det att lyssna ordentligt innan ett beslut tas. Har visserligen alltid tyckt att mina Katan levererat tillräckligt "stort" ljud för att vara en liten högtalare. Kanske skulle behålla Katan och köra en ADS och aktivera Katan samt köpa en sub?
Jag tänkte bara skriva "många bra synpunkter och tips"... Sen satte funderingarna igång. Men det är liksom halva nöjet. Kom just på att det jag skrev om att sitta med samma system i 10 år inte kommer att hålla. Tror jag håller på att bli en
linn-audiofil ... Skulle nöjt mig med mina Sony-alltiett-anläggning, det hade varit billigare
Så nu är jag inne på följande:
1: ADS-Kikkin-M2100-M140
2: ADS-Kikkin-steg med aktiva kort till katan+en schysst sub
Synpunkter?