selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 16:15

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Fri Feb 05, 2010 19:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

DelNaja wrote:
stefan wrote:
Är rätt övertygat om att passivt 140 med 2200 är klart bättre än aktiva Espek med 6100.
Det här får mig att fundera...
Jag har passiva Ninka idag, inget Linnför- eller slutsteg. Så dörrarna är ju öppna för mig, åt flera olika håll playbackmässigt.
Du tycker alltså att man borde byta högtalare istället för att gå aktivt med Ninka? Är 2K Array så mycket bättre? (Jo, jag borde ju lyssna efter själv... men jag har inte vågat än :oops: :wink: )

Edit: som ett förtydligande, jag såg att stefan syftade på Espek... men jag antog att resonemanget skulle vara detsamma med Ninka. Kanske har jag fel där?
Nä, du skall ju naturligtvis uppgradera förstärkeriet. Man får ju upp på en nivå innan man växer ur Espek eller Ninka men det gäller ju också innan man går aktivt. Man får ju kolla på prestanda per krona och var kronorna gör mest, aktivera Ninka med ett beg 5125 och stereofilter behöver ju inte bli så dyrt. Högtalare är också en personlig sak, Majik 109 är väl bättre än Espek och dom kan jag ju aktivera direkt med 6100 men jag skulle nog inte bli nöjd på alla sätt med det bytet. Tyvärr tycker jag också att Majik-lådorna är ett nerköp rent utseendemässigt mot Espek/Ninka/Katan.

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 22:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stefan wrote:
Nä, du skall ju naturligtvis uppgradera förstärkeriet. Man får ju upp på en nivå innan man växer ur Espek eller Ninka men det gäller ju också innan man går aktivt. Man får ju kolla på prestanda per krona och var kronorna gör mest, aktivera Ninka med ett beg 5125 och stereofilter behöver ju inte bli så dyrt. Högtalare är också en personlig sak, Majik 109 är väl bättre än Espek och dom kan jag ju aktivera direkt med 6100 men jag skulle nog inte bli nöjd på alla sätt med det bytet. Tyvärr tycker jag också att Majik-lådorna är ett nerköp rent utseendemässigt mot Espek/Ninka/Katan.
Jag håller med dig, förstärkeriet är min svagaste länk just nu, så det känns naturligt att nästa steg är i den delen.
Skälet till att jag började grubbla var att jag har funderat lite på det här med aktiva Ninka och sett det som en väg att gå. Men av ditt inlägg fick jag den bilden att nyare högtalare skulle vara ett bättre alternativ.

Men man kan ju koncentrera sig på förstärkeriet ett tag och sedan se vad som händer på begmarknaden, eller kampanjer.
Om en möjlighet öppnar sig till aktivering och det är bra "prestanda per krona", som du säger, så kan man ju slå till då.

Utseendemässigt har jag inte emot Majik 140, men visst. Ninka är kanske aningen finare, tycker jag med :)

PostPosted: Sat Feb 06, 2010 17:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har bestämt mig för en Majik 2100/D. Tror det kommer bli mycket bra av det jag prövat. Några dagars leverans sen ska det spelas:)

/Maynard

PostPosted: Sat Feb 06, 2010 19:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det blir säkert riktigt bra berätta sen om intryck

Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00