selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 22:41

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Tue Oct 20, 2009 19:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ogcnisse wrote:
Bill50x wrote:
doze84 wrote:
yea, hade dock hoppats att den skulle landa runt 20laxar... men det var väl önsketänkande.
Mitt önsketänkande innehöll även en tunerdel.
Du har ju redan tusentals radiokanaler inklusive SR till Linn DS via Asset UPnP och radiotime.

Hoppas SR snart skruvar upp kvallen på streamen, då kan det bli riktigt bra.
Att lyssna på SR´s kanaler strömmande är en plåga, det låter riktigt illa. Tror det är 48kb/s bandbredd...

Man kan iofs lyssna på SR´s kanaler i boxern (256kb/s) men av någon anledning sänds inte P2 utan "Klassiska Kanalen" (eller vad den heter).

/ B

PostPosted: Tue Oct 20, 2009 19:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:
DelNaja wrote:
Oj... o jag som precis köpt en Majik DS...
Man skulle kanske ha haft is i magen? :)

Oh well... så är det.
Nu har vi ju inte hört den, så man kanske inte ska dra så stora växlar ännu. Men tror du inte att en separat Majik DS borde vara lite bättre än den integrerade enhetens källa? Och den integrerade ligger ju också lite högre i pris. För skillnaden (ca 10 tkr?) mellan de båda skulle man ju nästan (lite överdrivet) kunna klämma in ett beg Kikkin och ett bra Linnslutsteg (tex 2250). Så om jag vore som du skulle jag nog ändå vara rätt nöjd.

Prismässigt ligger den ju väldigt nära Naims motsvarighet (Uniti), så det skulle vara väldigt kul att provlyssna de båda mot varandra.
Håller med... och i ärlighetens namn fick jag min enhet till ett snuskigt bra pris, iom sommarkampanjen.
Förstärkningen är mitt nästa steg, så med något från beg-/demoex-marknaden borde det bli kanon! :)
Men det får bli senare... det spelar på bra här redan nu :)

Och du har ju rätt i att vi vet inte hur den presterar än.

PostPosted: Tue Oct 20, 2009 19:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hoppas SR snart skruvar upp kvallen på streamen, då kan det bli riktigt bra.[/quote]Att lyssna på SR´s kanaler strömmande är en plåga, det låter riktigt illa. Tror det är 48kb/s bandbredd...

Man kan iofs lyssna på SR´s kanaler i boxern (256kb/s) men av någon anledning sänds inte P2 utan "Klassiska Kanalen" (eller vad den heter).

/ B[/quote]

98 kbps, men det hjälper föga.

PostPosted: Wed Oct 21, 2009 08:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Spännande med en Majik DSI.

Undra om den kan matcha Majik I + DS :) Gissar att den ligger lite efter... men ändå :)

PostPosted: Wed Oct 21, 2009 09:04 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Nån som har mer info om Sekrit DSI? Är det en DS-spelare med två digital och en analog ingång plus förstärkning? En lite hottad Sneaky eller uppföljare till Classik Music? Eller är det bara en multiroom grej för att komplettera redan existerande system?

PostPosted: Wed Oct 21, 2009 09:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om den ligger "lite" efter tror jag inte det gör något är ju en viss prisskillnad
Majik DS + Majik I = 45550 mot 32000 smutt allt i en låda om man inte ska uppgradera
framöver så.....

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Wed Oct 21, 2009 10:11 
Moderator
Moderator

Då Majik DS-I finns tillgänglig för demonstration blir en intressant jämförelse att göra, att jämföra musik via DS-delen, respektive via SP-DIF-ingång. Skillnaden där, om den existerar, visar i så fall vilka ljudmässiga fördelar DS-konceptet har.

PostPosted: Wed Oct 21, 2009 11:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

per wrote:
Då Majik DS-I finns tillgänglig för demonstration blir en intressant jämförelse att göra, att jämföra musik via DS-delen, respektive via SP-DIF-ingång. Skillnaden där, om den existerar, visar i så fall vilka ljudmässiga fördelar DS-konceptet har.
Precis vad jag tänkte när jag såg MDSin. Att kunna jämföra transporten över SPDIF och nätverk. Spännande!

Last edited by xanlin on Wed Oct 21, 2009 13:11, edited 1 time in total.

PostPosted: Wed Oct 21, 2009 11:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

doze84 wrote:
peoplesandschmidt wrote:
Majik DSi och Sekret DSi var släppt ut idag. Majik DSi är en vinnare (dynamik, 2*100 watt, phono :), 6 digital, 5 anolog inputs) 32000 sek! Happy days!

Nånting för dina vardagsrum? kan använda digital ingång för TV/film (2 kanals) produkter. Ett par 109 eller 140 och du kommer att bli **så gladd**, komponent ska också bli bra!

Sekret DSi är spännande och mer som en multi-rum produkt med 2 digital och ett analog ingång. Halv så stort som Majik/Akurate lådor.

MVH Martin ...
yea, hade dock hoppats att den skulle landa runt 20laxar... men det var väl önsketänkande.

Vad kommer då majik DSI hamna på 40???=/

Vart kan man se bild på majik DSI??
har ju inte hört något om den
Majik DSi = 32kkr enl ovan.

/M

PostPosted: Fri Oct 23, 2009 22:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag pratat ganska länge (Fridag och bättre att snacka en att jobba på riktigt) med Andy (som nu har ansvar för Sekret DSi hus LINN). Vi diskuterad Majik DSi som är helt enkelt en Majik-I med inbyggd MDS. Det är väldigt intressant!

Med Dynamik i C-Movie, förbättring har varit enormt. Det bli när en produkt har mer i lådan, fördelen från Dynamik har blivit mycket mer intressant. Jag frågad på mina Blogg, ''måste man har separat låder för försteg, slutsteg osv när så mycket brus är borta med Dynamik och produkter som C-Movie låter så bra?''. Det låter dumb från en LINN handlare men har du lyssnad till C-Movie/D? Jag spelad Maeve O'Boyle studio master till en kunde idag på KDS/D, KK/D och 350A sen direkt med samma låt med SACD i C-Movie/D med 109. Självklart det finns ingen ''kontest'' men det var inte alls pinsamt för C-Movie, tvärtom ... man bli ändå mer imponerad när man jämför med 650,000 sek utrustningar!

Det ska bli riktigt roligt att jämför MDSi vs MDS + Majik-I? Samma produkter! Dom ska nu dela nätdel men finns ingen långa signal kablar! Ska en Dynamik har mindre brus en två Dynamik? Man få bara lyssna och se; våran Dem-ex är på väg!

Vad är så cool som finnas inte på C-Movie/Musik är att du kan set i AKTIV kort i en Majik DSi, underbart!! MDSi ska bli bra! Även om det finns M109, Radikal/Urika ... ska MDSi endå bli årets produkt, pris, storlek, ljud, ''flexibility''? No, I'm not drinking!!

MVH Martin ...

www.linnhifi.blogspot.com

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00