Quote:
Jag avser "skillnad til det bättre". Det trodde jag var uppenbart...
Din prisjämförelse haltar väl lite? En silverkabel bör väl jämföras med ett hyllplan och inte med ett helt rack? Vanligt är att man har ett Mimerhyllplan för källan och billigare trähyllplan för resten.
Jag köpte min harmonihylla med Oden hyllplan till ett relativt enkelt Regasystem som jag hade för några år sedan. Även på det systemet så tillförde hyllan en hel del. Att byta ett av mina Oden hyllplan till ett Mimer tror jag kostar ca 6000 kr. Jag tycker det är mera prisvärt än en silver kabel för 3000.
Jo det är rätt, ett hyllplan mot en kabel.
Ett Mimer hyllplan går loss på ca 8700 kr/apparat, en Dynamikuppgradering 6750 kr/apparat och en silver 3200 kr.
Behöver man en 4a hyllors Mimer till sina 4 lådor blir det ju 35 000 kr, en Dynamik uppgradering till dessa lådor går loss på 27 000 kr. Inte så långt ifrån.
Jag har ju nu inte hört Mimer men skulle den vara i närheten av en dynamik uppgradering så är ju det ju inte såå fasligt dyrt egentligen om man jämför. tex en Majik DS/CD med Dynamik och Mimer kommr ju inte i närheten av en Akurate DS/CD om man räknar nypriser. Det känns som om på den naturliga uppgraderingsvägen från Majik till Akurate ligger en Dynamik och en Mimer innan man tar steget upp till Akuraten. bara lite funderingar...
Somsagt sedan är ju en Mimer en investering som står sig oavsett vilka apparater man köper.
Låter som om jag försöker övertyga mig själv nu...
mvh