selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 06:38

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Twonky 5.0.68
PostPosted: Sun Sep 20, 2009 21:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Minge wrote:
Linnofil wrote:
Om inga coverart visas så låter det som att du har en gammal Twonky. Genom att ladda ny firmware till din QNAP 109 (ver 3.x) så får du en ny Twonkyversion. Den nya firmwaren är mycket snyggare och mer lättanvänd än de gamla 2.x versionerna, rekommenderas! Dessutom får du coverart, bara fördelar! Gör det ikväll och avlägg rapport! ;)
Då går man bara in på Twonkys sida och ladda ner det är väl inga problem eller?

Minge
Hur går man till väga för att uppdatera Twonkyn man ska ju skriva in licensnyckel osv?

Minge

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 21:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, jag tror det bara är att ladda ner ny FW på deras hemsida. Det kan ju vara smart att skriva upp vad man har för licensnyckel innan förstås. Jag har själv ingen 109, men jag har sätt upp en 139 för en kompis räkning. Så jag kan inte kolla själv hur man gör. Men jag har för mig att det var ganska enkelt.

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 21:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnofil wrote:
Ja, jag tror det bara är att ladda ner ny FW på deras hemsida. Det kan ju vara smart att skriva upp vad man har för licensnyckel innan förstås. Jag har själv ingen 109, men jag har sätt upp en 139 för en kompis räkning. Så jag kan inte kolla själv hur man gör. Men jag har för mig att det var ganska enkelt.
Twonkyn kanske uppgraderas atomatiskt om man uppdaterar Qnapen?

Minge

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 21:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, det blir en ny version på Twonky i samband med FW uppdateringen. Men jag tror det är säkrast att du skriver upp licensnummret innan. Jag kommer inte ihåg hur det var med det.

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 21:34 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnofil wrote:
Ja, det blir en ny version på Twonky i samband med FW uppdateringen. Men jag tror det är säkrast att du skriver upp licensnummret innan. Jag kommer inte ihåg hur det var med det.
Har letat i Twonky men inte lyckats hitta den?

Minge

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 21:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det kanske var så att man inte behövde något licensnummer eftersom den ingår i FW'n? Jag skulle nog bara ha laddat ny FW och hoppats på det bästa! :)

PostPosted: Mon Sep 21, 2009 17:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnofil wrote:
Det kanske var så att man inte behövde något licensnummer eftersom den ingår i FW'n? Jag skulle nog bara ha laddat ny FW och hoppats på det bästa! :)
Uppadaterade nu Twonkyn nu hände det grejor albumbilderna syns men inte all har ni det så åxå?

Minge

PostPosted: Tue Sep 22, 2009 09:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minge wrote:
Uppadaterade nu Twonkyn nu hände det grejor albumbilderna syns men inte all har ni det så åxå?
Har du aktiverat "Disable photo rescaling" i "Miscellaneous" menyn på TwonkyMedia setup? Det skall vara en bock i den rutan. Det var vad jag trodde du skulle göra som första steg. D.v.s. innan jag fattade att du inte såg några coverart alls. Efter detta så ska de flesta synas, men man får också jobba lite med tecken och annat för att få till nästan alla. Att alla ska funka verkar vara en "Brianutopi" som undgår oss vanliga dödliga, om vi inte vill ha inbäddad coverart.

Åter till ämnet: Är det någon som provat den nya Twonkyn? Helst med externa Folder.jpg och sett om det fungerar?

PostPosted: Tue Sep 22, 2009 09:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnofil wrote:
Minge wrote:
Har du aktiverat "Disable photo rescaling" i "Miscellaneous" menyn på TwonkyMedia setup? Det skall vara en bock i den rutan. Det var vad jag trodde du skulle göra som första steg. D.v.s. innan jag fattade att du inte såg några coverart alls. Efter detta så ska de flesta synas, men man får också jobba lite med tecken och annat för att få till nästan alla. Att alla ska funka verkar vara en "Brianutopi" som undgår oss vanliga dödliga, om vi inte vill ha inbäddad coverart.

Åter till ämnet: Är det någon som provat den nya Twonkyn? Helst med externa Folder.jpg och sett om det fungerar?
Kollade i viss Musikmappar tex Kent skivor verkar inte funka ligger inte några omslag där ska testa ladda ner omslag från nätet och se om man kan få till det.

Minge

PostPosted: Tue Sep 22, 2009 16:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minge wrote:
Kollade i viss Musikmappar tex Kent skivor verkar inte funka ligger inte några omslag där
Ja, det är ett känt fel i Twonky, att det kan påverka visningen... :roll:

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00