Hej Komri, när jag gjorde min första vägghylla till 12:an för 20 år sedan, så köpte jag de starkaste konsoller utav vinkeljärn som gick att köpa i byggvaruhuset (godkända för 250 kg st) bultade dem i betongväggen med expander, vässade M8 bultar till spikes och satte dit mitt ursågade LACK-bord utan ben och det lät riktigt skapligt med en gång. I den vevan lanserade Linn Base board (nytt underrede av komposit skiva) vilket var ett lyft mot masoniten som satt i original på 12:an. Efter ett tag så kände jag att även masoniten på LACK hyllan vibrerade ”en masse” och satt då igång med att prova olika alternativa material till hyllplan. Linn sålde ett bra väggrack (Audiotech) där hyllplanet var av ca 15 mm MDF. Mer är aldrig fel tänkte jag på den tiden, så jag sågade upp en hel 2400X1200X25 mm MDF skiva till formatet 550x550 mm att användas till nya hyllplan till hela stereon som också stod på en tjusig massa ursågade LACK-bord. Nyfiken som jag är så provade jag först med en sedan med 2 st 25 mm hyllplan bara lagda på varandra. Bättre, 3 st Bättre, 4 st Ännu Bättre! ... 8st Vilket Klipp i basen
Njurmassage minst sagt, fler hyllplan hade jag inte och tonarmskabeln var för kort, för fler hyllplan.
Detta skedde nästan på "jesu tid", alltså före Cirkus och tolvan hade då, Lingo,Ittok och K18 puppa samt de små gummifötterna ute i hörnen.
Nu är konstruktionen lite annorlunda, men grabbarna på HF retades och kallade mig för MDF-mannen på den tiden.

Nu ska jag se på lite hembio, återkommer med fortsättning i morgon.
Lycka till.