selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 06:43

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 20:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hardcorelinnie wrote:
Jag är ingen nätverksexpert, men det funkade hos mig (samma IP-adress i både Touch och Router :wink: ). Varför det inte funkar när det inte gör det har jag ingen aning om.
Du knappade inte in nån info om subnet mask, dns eller annat? Bara ip-adressen? Sen är det bara kvar för mig att fatta vilken ip-adress jag ska välja... nåt tips?

Uppföljning 15 min senare: fick till det (tror jag) med statiska ip-adressen. Får se hur mycket det påverkar stabiliteten. Ett problem kvarstår dock: ungefär hälften av gångerna jag kör igång Songbook kastas jag direkt ut ur applikationen och får starta om den. Får hålla på 3-4 gånger innan jag är kvar och inte blir utslängd ur SB. Klart irriterande.

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 20:52 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Laddade ner PlugPlayer härom dagen och blev rätt överaskad när jag drog igång den och volymen va på 100!!! Då kan jag nog stå ut med att Songbook är lite instabil, dom har lovat att fixa till den snarast. Den utgåvan som finns nu var tydligen gjord till Beta versionen av Cara. Någon som har ett quick fix på volym problemet?

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 20:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Känd bugg det där med volymen! :shock: Jag har ingen sladd till försteget... Förra versionen av SB och PP upplevde jag som mycket stabilare. Jag hoppas de blir bättre i sina nästa releaser. Men det kanske är Cara .23 till Cara 1 som gjort det sämre?

PostPosted: Tue Aug 25, 2009 23:16 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag har gjort lite ändringar i säkerhetsinställningarna på routern. Gick ner en nivå på krypteringen och nu verkar det fungera bättre. Såg tipset på engelska sidan.

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 11:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linncredible wrote:
hardcorelinnie wrote:
Jag är ingen nätverksexpert, men det funkade hos mig (samma IP-adress i både Touch och Router :wink: ). Varför det inte funkar när det inte gör det har jag ingen aning om.
Du knappade inte in nån info om subnet mask, dns eller annat? Bara ip-adressen? Sen är det bara kvar för mig att fatta vilken ip-adress jag ska välja... nåt tips?

Uppföljning 15 min senare: fick till det (tror jag) med statiska ip-adressen. Får se hur mycket det påverkar stabiliteten. Ett problem kvarstår dock: ungefär hälften av gångerna jag kör igång Songbook kastas jag direkt ut ur applikationen och får starta om den. Får hålla på 3-4 gånger innan jag är kvar och inte blir utslängd ur SB. Klart irriterande.
Ja senaste varianten av Songbook är inte lika stabil som föregångaren. Detta händer ibland för mig också (kanske en gång var 5-10:e start). Låter som att du skulle slå på loggningen (i Touch:ens Inställningsmeny under Songbook) och mejla till Jason (hette han väl?) så han får titta på vad som händer.

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00