TONNY wrote:
Vad är det egentligen som gör att det kan bli relativt stora skillnader mellan olika SW versioner? Rent konkret
DA-omvandling, klockning, jitter som påverkas??
Snabbt svar; allt möjligt. strömförbrukning tex.
Exempel
I vissa apparaater påverkas prestanda av om man i konfigmenyn aktiverar/avakriverar RS232-porten. Oavsett om den används eller ej.
Även hur displayen lyser/visar påverkar.
Dvs en noggrann konstruktör går igenom alla grejjer i produkten och steg för steg tweakar prestandan EFTER en ändring.
Frågan är; har Linn den tiden?
För mig är det självklart att varje ändring utan tillräckligt tid att checka prestandan&kvaliteten SÄNKER DEN.
I mjukvaruutveckling tas beslut (veckovis --> dagligen nära release) på VILKA buggar man ska fixa, vilka man inte har tid att fixa, vilka nya funktioner man inte har tid att implementera, vad man inte har tid att testa,.
Dvs man har GRYM koll på vad som är bättre/sämre (samt det värsta, vad som ej är testat) i nya releasen.
Det är ALLTID brist på tid&resurser.
I princip det enda man diskuterar är prioriteringar.
Bara jag som lade märke till hur mycket bättre unidiskarna blev då CD12 försvann? Och att de inte längre blev klart bättre året innan DS presenterades... Undra varför
Jag är gymmeimpad av hur Linn på senare år spottat ut sig sanslösa uppdateringar&nya produkter (Keel, ekos SE, trampolin mkII o nu de nya Lingo/Linto), 4*DS, en DRÖSE nya högtalare, chakrastegen, Klimax Kontrol mkII.
De har inte så många utvecklare. Sedan ska de producera, utbilda ÅF, fixa till support&dokumentation.
*stående applåder*
Vad har naim gjort under samma tid?
Ja, DS kommer att bli bättre!
Utan KOLL hade inte Linn kunnat göra DS så bra som de faktiskt är.