Clubber_Lang wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Jag har många skivor MEN kvalitet vinner alltid över kvantitet!
Varför ska jag skärpa mig, blev det känsligt eller? 
Nej du ska skärpa dig för att du genom att dra alla över en kam blottlägger ett gravt självcentrerat synsätt.
Om du kan hantera ett monotont musiklyssnande, på en säkert alldeles förträfflig anläggning, så innebär det inte att alla är funtade på samma sätt.
Nu tolkar du allt in en massa i mina inlägg
Ska berätta en historia som du kan fundera över.
Innan jag upptäckte Linn hade jag ett hyfsat system (trodde jag) o köpte ca 10 skivor/vecka.. Hade tillslut tusentals...och jag tröttnade på dom direkt. Ofta spelade jag inte ens hela skivan.
"fast nästa skiva är nog bättre" intalade jag mig...
Nu inser jag att det var HIFIsystemet som var oförmöget att förmedla det musikaliska budskapet.
Kvalitet gå alltid före kvantitet. ALLTID. Detta gäller det mesta i livet!
Är det en tillräckligt bra upplevelse njuter man även efter 395ggr. Njuter faktiskt mer o mer av de flesta skivorna med åren. Efter 20 år minns man händelser som hände när man hörde musiken, känslorna mm. Man förstår mer o mer av budskapet.
Pröva att köra en skiva om och om igen ett par dagar! Intressant upplevelse om du inte tidigare gjort det.
Givetvis skulle jag ha svårt att klara mig på även så många som 500 skivor - men valet mellan att kunna njuta fullt ut på 10
eller ha 1000 som man VET hur de egentligen låter på sitt hemmasystem återgiven på en bergsprängare är LÄTT.
Hade det varit en Linn Classik eller nåt rätt bra vore det ett svårare val.
Är mitt sista inlägg i denna tråd. Nu ska jag gå in o njuta av Lisa Nilsson. Ja det är hon som varit i playlist denna veckan. ASBRA röst! Fina låtar! Underbar känsla!