haraldur wrote:
Hej,du ger mig flashbacks till mitt eget alldeles nyss aktiverade keilidhsystem.
Jag vände ett av filterkorten "uppochner" då jag ivrig att testa blev störd av pratsugen linnkompis. Det är lätt hänt särskilt som det är lite pillrigt att passa in härligheten utan att "navelsträngen" hamnar emellan. Detta ger den mindre trevliga effekten av paralellkopplad diskant med ena basen när biampnings bygeln är på.
Upp och ner? Jag är inte riktigt med här. Hur kortet sitter fysiskt skall väl inte spela någon roll?
En tvåpolig & och en trepolig kontakt är väl det enda som skall pillas i enligt dokumentationen (och de passar bara på ett sätt? (5105 + 2 st PCAS167 till diskant, och 5105 + 2 st PCAS166K till bas).
Eller tänker du på filterkortet i högtalaren??
Isåfall få du gärna posta en bild, så får jag skruva isär och titta igen hur de sitter......
haraldur wrote:
Du kan ju höra av dig till mig om du vill,jag är ju rätt inne i det här just nu. Antar att lillsvågern ska göra samma resa med sina Keilidh vilken dag som helst. Har du tidiga burkar eller nyare? Tryckfel på kretskortet på tidiga burkar.
Köpte högtalarna 1994 har jag för mig.
haraldur wrote:
jag säger som de andra vännerna här inne sa till mig: -Det ska göra en avsevärd skillnad till det bättre att aktivera!
Jo, det är det jag också hört.
haraldur wrote:
Lycka till!
/Niclas
Det behövs....
Mvh
Lars