henriklh wrote:
Faktum kvarstår att ingen buffrad (HD eller CD) lösning kom i närheten av de bästa CD spelarna innan Linn lanserade sina DS-maskiner.
Jo det stämmer ju att ingen verkar ha fått upp det till den "supernivån" tidigare.
Men Linn är ju dock inte ensamma om att få ut riktigt bra ljud från servers. Nu tex på naims forum så diskuteras det en del om en kille med en relativt billig dac (runt 8000 kr tror jag men inte säker) och sin dator tycker (ett helt gäng som blindtestat) att hans kombination är ungefär i linje med CDS3.
I samband med detta ryktas det också om att naim ska komma med en dac eller ngt liknande Linns DS produkter, dvs inte den där integrerade HDX. Personligen tycker jag nog att DS vägen verkar smartare än HDX som ju är jäkligt dyr för den prestanda den sägs leverera.
Jag hade i helgen för första gången chansen att lyssna på Sneaky och Akurate DS. Jag blev väl inte så superimponerad över sneakyn men jag är å andra sidan inte säker på hur handlar'n ställde in den, kopplade ur slusteget etc. Men, Akurate DS med master tapes! Whooo haaaaa, det blev nästan spöklikt bra. Utan att alls veta, så skulle jag kunna tänka mig att det kan matcha en riktigt bra LP12:a