selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Ikemi trasig laser. https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=4460 |
Page 2 of 2 |
Author: | M4gnetic [ Sat Apr 19, 2008 12:34 ] |
Post subject: | |
Lejonklou wrote: Lasern till Mimik och Karik gjordes av Hitachi, inte Philips. /M |
Author: | darkhelmet [ Sat Apr 19, 2008 12:50 ] |
Post subject: | |
Jag köpte en ny laser till karik för ett par veckor sen. 22eur från tyskland, inkl frakt å skatt... man borde kanske ta hem några till. |
Author: | Lejonklou [ Sat Apr 19, 2008 17:50 ] |
Post subject: | |
darkhelmet wrote: man borde kanske ta hem några till. ![]() (60% av de lasrar jag köpt till Mimik/Karik det senaste året har varit obrukbara) EDIT: Lasrar som fortfarande tillverkas är det inga problem med. |
Author: | daniel.n [ Sun Apr 20, 2008 04:06 ] |
Post subject: | |
Jögga på f.d. stereokompaniet fixade laserbyte på min Ikemi (skickade till Skottland) för 2500 (+/- nån hundring, minns inte exakt) för ett år sen eller två. Spelaren blev som ny och presterade nog fasen dubbelt så bra som innan. Även för nån tusing till hade det varit en uppgradering värt pengarna med råge. Jag var och är otroligt nöjd med prestandan efter den kom tillbaks från skottland, fyfasen va bra en fräsch Ikemi är! |
Author: | hepcat [ Wed Apr 23, 2008 07:21 ] |
Post subject: | |
Lejonklou wrote: Lasern till Mimik och Karik gjordes av Hitachi, inte Philips. |
Author: | Komri [ Wed Apr 23, 2008 09:39 ] |
Post subject: | |
hepcat wrote:
Skall man straffas för man valt att köpa deras ljudmässigt bättre produkter? Gissar att vinstmarginalen är större på de dyrare produkterna, trots mindre serier. |
Author: | Lejonklou [ Thu Apr 24, 2008 01:25 ] |
Post subject: | |
Jo, visst kan det tyckas märkligt. Men Linn vill köra med fasta priser för att kunden på förhand ska veta vad servicen kostar. Och därmed måste man antingen ta ett fast pris på allt, oavsett apparat och fel, som de gjort tidigare. Eller så tar man flera olika fasta priser, högre på apparater där det kan vara dyrare fel - vilket de gör nu. Det är inte en exakt procentsats av nypriset, utan det finns ett antal fasta nivåer. Alltså kostar det till exempel lika mycket att serva SC, Akurate CD, Akurate DS, C6100 och Classic Movie R1/R2/Di. På ett sätt är detta system rimligt, för det är ju just på de dyraste apparaterna som de dyraste felen kan uppstå (tänk worst case: byta ut alla kort för nåt är knas men det går inte att hitta var). På ett annat sätt kan detta bli orättvist, då samma åtgärd (till exempel byte av en trasig IC) kommer att kosta 2,5 gånger mer på en Klimax Solo än på en LK140, trots att det är exakt samma komponent som gått sönder. |
Author: | sportbilsentusiasten [ Thu Apr 24, 2008 07:47 ] |
Post subject: | |
Fredrik, kan du redogöra för exakt det nya systemet innebär? Se nedan för några frågor.. Vad gäller för fel under garantitiden, helt utan kostnad eller tillkommer transport? Har för mig att handlarna kör med lite olika regler. Dvs finns det från Linn fastställt dekret eller inte. Kan du lista servicepriserna + normala transportpriser på produkter utan garanti. Är ju en sak att skicka en puppa, en annan att skicka en CD, men en HELT annan sak att skicka en tung Solo alt tung/stor högtalare. |
Author: | Lejonklou [ Thu Apr 24, 2008 20:31 ] |
Post subject: | |
Vid reparationer under garantitiden måste handlarna betala för frakten till Linn. Reparation och återtransport står Linn för. Vid reparationer utom garantitiden tar Linn betalt av butikerna enligt sin prislista. Det är sedan upp till varje handlare hur mycket de tar av kunden. Frakten till Linn, som handlaren alltid får stå för, beror av vilket avtal man lyckas få med sin speditör. Skillnaderna mellan ett bra och ett dåligt avtal kan vara jättestora. |
Author: | M4gnetic [ Thu Apr 24, 2008 21:00 ] |
Post subject: | |
Synd, tidigare kom det alltid en faktura från Linn till butiken som inkluderade frakt t o r. Misstänker att Linns world-wide-avtal gav lägre fraktpriser än vad enskilda butiker fixar... (om det inte är så att frakten går på Linns avtal och Linn fakturerar butiken för en av frakterna) Observera att detta inte är något unikt, många andra tillverkare/butiker har inte heller fri frakt båda vägarna. En garanti kan se ut på många olika sätt och kan omfatta olika moment... -allt måste inte vara gratis. /M |
Author: | Diver [ Fri Apr 25, 2008 10:04 ] |
Post subject: | Re: Ikemi trasig laser. |
Pär wrote: Sålde min ikemi för några dagar sen. Nu tycks den gått sönder i frakten. |
Author: | teatime [ Fri Apr 25, 2008 10:16 ] |
Post subject: | |
Börjar kanske glida off topic, men.. vad hände egentligen med Warranty Transfer? Visst sades det för en tid sedan att garantin på Linns produkter skulle bli överförbar på begagnade produkter, från den ursprungliga köparen till nästa? Har detta skett? Och är Linns sida i så fall bara inte uppdaterad? http://www.linn.co.uk/faq_warranty (längst ner) Vad som gäller här har ju minst sagt påverkan på begagnatvärdet... |
Author: | M4gnetic [ Fri Apr 25, 2008 11:04 ] |
Post subject: | |
Tidigare följde inte garantin med till andrahands-köparen. Linn ändrade dock detta för ett eller två år sedan. Har de ändrat villkoren igen? /M |
Author: | Pär [ Fri Apr 25, 2008 14:02 ] |
Post subject: | |
Quote: Hur gick det med spelare har den kommit igång eller blir det service hos Linn? Vi har kommit överens iaf. Första gången detta händer mig bussgods brukar funka bra. Får återkomma när allt är klart. |
Page 2 of 2 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |