Linnofil wrote:
Vi trivs ju ändå bra som vi är, båda två.
Jag håller med dig. För mig har det alltid funkat att prova vad jag gillar och sedan köra på det, snarare än att följa regler, även om dessa kan själklart kan funka som vägledning.
För att visa vad jag menar så kan jag ge ett exempel. Jag har besökt tonläget ett antal ggr, varav en gång var alldeles fantastiskt. Vi lyssnade på Linns dåvarande top of the line (Karik/Numerik, Kairn, och aktiva keltik med Klouts). Jag var helt euforisk när jag lämnade butiken. Det fanns både ett otroligt drag samtidigt som det var harmoni och lugn. En annan gång lyssnade jag på Ikemi, 5103 LK140 och Ninkas. När jag lämnade butiken tyckte jag att det hade låtit väldigt bra, men jag var inte i hifi-nirvana på samma sätt som vid den första provlyssningen.
Vilket system skulle jag då föredragit? Ja, utifrån mina minnen (vilka iofs kan vara bedrägliga) så hade jag solklart valt det första systemet. Det var på småländska "skitskoj" att lyssna på nästa alla sorterns musik. Och detta trots att det jämfört med det andra systemet nog inte var source first eller särskilt bra på tune dem.