Tolvor vs cd är ju spännande även fast man jämför äpplen och päron till viss del. Fast det handlar ju i slutändan om vad som används mest, eller kanske vad som ger mest i form av "själavård". För egen del så fick min egen simpla men rätt nya tolva smisk av Akurate CD'n för ett par helger sedan. Gjorde misstaget att ta hem den bara för att lira lite silverskivor med en bättre spelare än movien...
Med akuraten vart det mer flyt o bättre känsla i musiken även fast det karaktärsmässigt vart förvånansvärt lika, tolvan kändes dock sladdrig i jämförelse men det är väl här det vart tydligt att jag borde ta och montera in en Lingo... Systemet i övrigt hemma är Slipsik 2.0 och Movie 05...behöver jag säga att movie 05 inte är i närheten av tolvan?
Quote:
Frågan är bara vad man ska ha för riaa helst skulle jag vilja ha en Exotik med phono på det sättet skulle jag förbätra CD-återgivningen också, men det blir lite dyrt sen växer inte Exotik på trän. Majik kontrol är väl också det ett alternativ men även det rätt dyrt samt sämre än Exotik och kanske inte så mycket bättre än SCn inbyggda? Kinki visst men jag funderar på att uppgradera på CD-sidan också och då behöver jag ett försteg hursomhelst.
Ta och lyssna in nya Majik-I på allvar, den verkar faktiskt vara en "killer"...har dock inte hunnit testa dess Riaa ännu.
anders@digitalinterior.se