Det är svårt att säga vilket som kommer att låta bättre om man öppnar upp för en uppsjö av olika kombinationer av både högtalare och förstärkare. Jag vet dock säkert att om det hade varit mina pengar och jag hade haft en budget runt 80 tkr, så skulle jag definitivt valt att lägga upp ett par tusen extra för ett par beg Ninka istället för ett par Keilidh.
Jag tror att att spendera ca 65-70 tkr på elektronik, och sedan nöja sig med en betydligt sämre högtalare för bara några tusen mindre (dvs bara några procent av totalbudgeten) inte är rätt sätt att spendera pengarna. Har man lyckats spara ihop 80 tkr, så är det bättre att spara en månad till och satsa på Ninkas och ge elektroniken chansen att visa vad den är kapabel till. För bara några tusen får man en väldigt stor förbättring med tanke på hur bra den elektroniken är.
Om jag skulle köpa ngt i prisklassen runt 50 tkr skulle jag satsat på beg Ikemi, 5103, 2250 och Ninkas. Det systemet har tonläget demat för mig ett par gånger och det lät väldigt bra. Anledningen till att jag skulle hålla igen lite på källan, är nog främst att just nu verkar det vara väldigt mycket på gång på cd-spelarfronten.
henriklh wrote:
Sondek wrote:
Quote:
Om jag betalar över 60 tkr för cd-spelaren skulle jag inte försöka spara några få tusenlappar på högtalarna och köra med Keilidh istället för Ninka.
Håller med om detta och tycker att många i tråden överdriver det här med source first...
Så ni tror att Nait/Ninka skulle låta bättre än 5101/LK100/Aktiva Keilidh?