selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 17:32

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu May 17, 2007 10:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Skivorna har dykt upp och jag har hunnit lyssna genom Elemental och Parallel Dreams.Blev positivt överraskad över hur bra ljud skivorna hade.De måste vara remastrade e.dyl,cd-skivor från 80-talet brukar normalt inte låta så bra.

Post subject:
PostPosted: Thu May 17, 2007 11:07 
Site Admin
Site Admin

Heeh, sammanträffande...jag ligger i soffan och lyssnar på hennes senaste skiva just nu faktiskt :)

Hennes skivor har väldigt bra ljud, så jag tror inte det har med remastring att göra.

Post subject:
PostPosted: Thu May 17, 2007 12:43 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ayn wrote:
Heeh, sammanträffande...jag ligger i soffan och lyssnar på hennes senaste skiva just nu faktiskt :)

Hennes skivor har väldigt bra ljud, så jag tror inte det har med remastring att göra.
Skoj!Ska slänga på "The Visit" och lyssna genom den nu.Blir nog till att beställa den kvarvarande delen av hennes skivsläpp snart,det funkar bra att beställa från cd-connection så jag fortsätter att beställa därifrån.De på Cd-On skulle borda gå på förpacknings-kurs på cd-connenction förresten.
Inte en enda fraktskada därifrån medans varannan beställning från cd-on innehåller någon slags skada på ett cd-konvolut.

Post subject:
PostPosted: Thu May 17, 2007 14:15 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Alltså....Bonnie Portmore på The Visit :!: Den låten är MAGISK.Jag blir så berörd när jag hör den.Det blir allt en tår i ögonvrån när man lyssnar,vuxna karln... :roll: :wink:
Och det blev bara bättre när man fick höra den på anläggningen istället fär genom mp3-spelaren,så klart.

Post subject: Loreena inköpt
PostPosted: Fri May 25, 2007 21:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Så har även jag sällat mig till dom som gillar Loreena. Lyssnade först på en del nedladdat material men sen tidigare ikväll beställde jag två CD med tjejen. Det tog ett tag innan musiken "fastnade" men sen går man och nynnar på låtarna hela dan !

Skoj med sådan musik som växer ju mer man lyssnar.

Vad jag köpte ? Jo "The Book of Secrets" och "The mask & the mirror" riktigt längtar tills dess att jag kan köra dom på Ikemin och med lite hög volym !! :twisted:

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 04, 2007 12:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har nu äntligen fått mina CD´s från CDON, dom tog verkligen tid på sig. Å andra sidan var konvoluten hela och fina. Attans va roligt det skall bli att drå på lite grand med Ikemin och Loreena :twisted: :!:

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00