Man kan styra från datorn utan problem, det finns som sagt ett fint webbgränssnitt för det hela där man bl.a. kan bläddra runt bland omslagsbilderna för alla album
Quote:
Två saker har jag inte förstått mig på; 1) Tags 2) Spellistor
1) Varför skriva in samma data flera gånger? Vad är det för fel att redan i filnamnet ha artist/album/låtnr/låttitel? Om man sedan vill ha mer data i form av utgivningsår, inspelningstekniker etc, det är väl en annan sak?
Vadå annan sak?

Om man vill ha med mer data är det ju just i en tagg det är bra att ha det. Det är ju dessutom ytterst sällan man behöver skriva in data själv, så jag ser inte riktigt problemet. Själv är jag väldigt strikt med hur jag namnger mina musikfiler, "Artisten/Albumet/01. Låten.mp3" vill jag ha. MEN när det spelas upp vill jag se "Artisten - Låten" i displayen. Då är det bra att taggar ger en möjlighet att fritt specificera hur man vill ha det.
Quote:
2) Spellistor? Varför inte bara dra över de låtar man vill ha på sin spelare? Själv så spelar jag antingen en enskild låt, ett helt album - eller så komponerar jag ihop något som varierar från gång till gång. Jag kan mycket väl tänka mig spellistor för speciella tillfällen (tex party-mixar och liknande) men inte att jag ska vara tvungen att använda sådana för att göra en kompilering.
Om man har en musikspelarlösning (vare sig den är portabel eller ej) som har någorlunda mycket lagringsutrymme tycker jag absolut det är befogat med spellistor. Jag kan inte påstå att jag själv är storkonsument av dem, jag gillar att lyssna på skivor rakt igenom, men ibland är det jätteskönt att sitta och plocka russinen ur kakan och lägga in på en liten favvoplaylist som man kör

Att jag för den skull skulle behöva vänta tills jag kommer hem till datorn, och organisera om filerna så att jag får dem i rätt ordning, och sen lägga in dem på lämpligt ställe i skivspelaren, det är ju bara en tillkrångling av samma sak.
Så ja Bill, jag tycker nog du är lite väl gammaldags i dina tankar