selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Montera bort fläkten på CMS Di? https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=233 |
Page 2 of 2 |
Author: | Ayn [ Wed Feb 25, 2004 17:49 ] |
Post subject: | |
linnist wrote: Så om lasern eller något annat går sönder så hamnar kostnaden för service på 2-3000 kr? Det är ju egentligen inte så farligt, men garantin ryker väl när man öppnat chassit och då lagar de väl inte den för det prsiet.. ![]() Nej, jag menar att det kostar ca 2000 om garantin INTE gäller. Enligt min handlare är det en standardservicekostnad som tas ut för lite vilka fel som helst (återigen, inom vissa rimliga gränser ![]() |
Author: | linnist [ Thu Feb 26, 2004 09:38 ] |
Post subject: | |
Okej gjorde en liten tanktevurpa där.. ![]() Då kanske man vågar på sig att koppla ur eller byta fläkt om det skule bli enda alternativet. Tack Ayn! |
Author: | Sony [ Thu Feb 26, 2004 16:03 ] |
Post subject: | |
Jag tycker att du ska prata med en Linn-handlare först innan du monterar bort den, även om de är frikostiga med 2000kr-reparationer så tar du ju faktiskt bort en del som har att göra med apparatens driftsäkerhet. Dock kan det ju vara taktiskt att prata med den butik som du inte går till i första hand...ifall den går sönder kanske det är bättre att de inte vet om att du monterat bort fläkten... ![]() |
Author: | Doktor Snaut [ Fri Feb 27, 2004 10:44 ] |
Post subject: | |
Ayn wrote: Nej, jag menar att det kostar ca 2000 om garantin INTE gäller. Enligt min handlare är det en standardservicekostnad som tas ut för lite vilka fel som helst (återigen, inom vissa rimliga gränser Hur ska Linn kunna ta på sig att subventionera reparation av apparater som avviker från originalskick, då kunder varit inne och "förbättrat"? Eller för att ställa saken på sin spets: Varför ska en del av Linns kunder subventionera reparationer för att andra Linnkunder förstör sina apparater? Fläkten finns inte där för att Linn vill jävlas, utanför att det finns ett verkligt behov av aktiv kylning. Som jag skrev tidigare tror jag inte att det kostar 2000 om en apparat som avviker från originalskick går sönder. Med tanke på vad folk gör med sina prylar, skulle det vara företagsekonomiskt vansinnigt. Men jag har iofs blivit överraskad förut. |
Author: | Ayn [ Fri Feb 27, 2004 11:08 ] |
Post subject: | |
Doktor Snaut wrote:
Vill upprepa att jag inte vill uppmuntra till att gå in och mecka i apparaten om man inte har full koll på vad man gör och vilka konsekvenser det eventuellt kan ha. |
Page 2 of 2 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |