selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 17:48

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 517 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 16:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Oavsett prisnivå kan man hoppas att den har en riktig metallsläde.
Min gissning är att den inte har nån släde alls.
Skivtallrik? :)

Eller Sonys slot? Den där festliga lösningen där cd-skivorna försvann inne i apparaten...

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 16:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Det där låter spejsat... Skulle det vara en lucka då eller? Varför gissar du det förresten?

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 16:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om man nu släpper ett nytt försteg, vad kommer att hända med Exotik? Vilka prylar kan det vara tänkt att man kan koppla den till? En LP12 hade ju varit ett förslag, men ännu har vi inte sett något riaa till den.

Tidigare fanns det ju ett par rätt tydliga linjer med Ikemi/Karik, Kairn och LK140/Klout/2250 och Genki, Kolektor LK 85. Kan det bli så att de slår ihop detta nu så att det blir en linje någonstan mellan dessa två? Det verkar ju nästan som det.

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 16:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det finns ju ingen prisuppgift på det nya försteget än. Det enda som känns rimligt tycker jag är om det kommer att ligga ungefär där Wakonda låg, dvs 10-15 kkr.

Linn har ju redan nämnt RIIA till Exotik i pressreleasen och det nya steget sägs ha det inbyggt.

Hur långt OT är vi inte vid det här laget, förresten? :) Dags för en split, kanske?

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 16:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

teatime wrote:
Det finns ju ingen prisuppgift på det nya försteget än. Det enda som känns rimligt tycker jag är om det kommer att ligga ungefär där Wakonda låg, dvs 10-15 kkr.

Linn har ju redan nämnt RIIA till Exotik i pressreleasen och det nya steget sägs ha det inbyggt.

Hur långt OT är vi inte vid det här laget, förresten? :) Dags för en split, kanske?
Men om det nya steget hamnar där i pris så borde det ju vara bättre än Wakondan - alltså närma sig Exotik? Eller så är det mycket billigare och liknar en Kairn?

Håller med oom OT. Egentligen borde de senare inläggen kanske ligga i Livstecken från Linn-tråden.

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 17:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hehehe, ja jäklar vad det spekuleras här i tråden.

Rykten hit och rykten dit. :shock: :roll:

Ena ryktet säger att den är sämre än en SC, den andra säger att den är bättre än 2.1.

Som sportbilen skrev, jag hoppas verkligen att en ren CD i 30k-klassen spelar i 2.1-klass med tanke på att en 2.1a även spelar DVD, SACD, DVD-audio samt visar bild. Men vet vi att den ska kosta 30k ens?

Ska bli riktigt spännande att se hur den nya Linn-CDn säljer, eftersom fler och fler verkar vilja ha DVD-spelare idag. Har Linn skjutit sig i foten, tro? Att släppa en multikanalspelare i SC-klass utan försteg för 30k vore mer intressant tycker jag.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 17:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Uppenbart är att Fredrik vet något :wink:

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 18:53 
Site Admin
Site Admin

Det är kul att spekulera!

Att den kostar 30k vet vi absolut inte alls, vi vet ju ingenting, men allt som skrivits i tråden pekar som sagt på att den kostar MINDRE än 30k.

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 19:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag skulle bli ytterst förvånad om den nya cd:n inte spöar Ikemi lätt och om inte det nya försteget spöar en Kairn :shock:

Avsikten är ju från Linns sida enligt uppgift att visa att man inte glömt bort 2 kanals köparna!

Ikemi utvecklades väl före sekelskiftet om jag inte minns fel?
Kairn strax efter oljekrisen... :roll:

Nej men skämt och sido så har jag inte minnas att Linn släppt en nyare produkt som inte mosar de äldre dyrare inom rimligt avstånd!

När Genki och Ikemi släpptes så var det väl inte så mycket snack om att cd prestandan sjunkit rejält i pris!

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 20:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
Att släppa en multikanalspelare i SC-klass utan försteg för 30k vore mer intressant tycker jag.
Verkligen, det saknar jag också. Att para ihop en SC med Exotik tycker jag känns lite knasigt. Jag har hört system där Ikemi har spelat så sjukt bra och bland annat det har fått mig att leva kvar i en värld där konserter med ljud och bild ännu inte existerar. Egentligen är jag ute efter multiformat och inte multikanal för det är fortfarande två högtalare som gäller för mig.
Mike wrote:
This new system from Linn presents a leap in performance that
simply can’t be ignored.
Jag vill också spekulera. Allt som jag skriver nedan är baserat på mina egna gissningar.

Utseendet på nya produkterna blir AV-lådan men kanske att den erbjuds i fler färger än svart och silver. Åtminstone i vitt för tänk hur många japaner det finns.

Den nya CD-spelaren kommer utan tvekan att låta bättre än Ikemi dock aldrig bättre än 2.1. Om den kommer att ha en släde så är den i plast.
Pris 16 - 22'

Försteget kommer att vara bättre än både Kolektor och Kairn och innehålla en simpel men bra MM-ingång.
Pris 9 - 15'

Slutsteget som endast har två kanaler är svårast att sia om. Högst 100 watt. Tror också att det kommer att ha någon mer brist än bara aningens sämre och aningens billigare än C2100. Exempel på brister kan vara att det inte går att montera aktiva moduler, ingen analog audio output, endast en - och en + per kanal vilket försvårar bi-wire.
Pris 10-15'

Egentligen hoppas jag på att de nya produkterna spelar ifrån 2.1, Exotik och 2250 för det är den utvecklingen jag gillar. Köpte själv en Ikemi direkt när den introducerades och vad jag har kunnat njuta av musik sedan dess. :D
ulfbnilsson wrote:
Om man nu släpper ett nytt försteg, vad kommer att hända med Exotik? Vilka prylar kan det vara tänkt att man kan koppla den till? En LP12 hade ju varit ett förslag, men ännu har vi inte sett något riaa till den.
Alla prylar. RIIA presenteras nu till helgen.

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 20:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roland wrote:
Egentligen hoppas jag på att de nya produkterna spelar ifrån 2.1, Exotik och 2250 för det är den utvecklingen jag gillar. Köpte själv en Ikemi direkt när den introducerades och vad jag har kunnat njuta av musik sedan dess. :D
Att utveckligen går framåt är ju verkligen bra.

Min 2.1a blir inte sämre för att Linn släpper en CD för 20k som eventuellt är bättre än den. Jag blir väldigt förvånad om så är fallet, det vore verkligen ett bevis på att tekniken går framåt i väldigt rask takt.

Dock hoppas jag att Linn även i framtiden ska erbjuda uppgraderingar för kunder som köpt dyra spelare, så att dessa kan komma upp i den prestanda som nya produkter har.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 20:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Exempel på brister kan vara att det inte går att montera aktiva moduler, ingen analog audio output, endast en - och en + per kanal vilket försvårar bi-wire.
Tror jag inte en sekund på...

Men priserna du gissar på känns rimliga.

Vi har väl inte spekulerat färdigt ännu hoppas jag .... 8)

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 21:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

nej, slutstegen kommer att bli budgetchakra. O klart de kan ta aktiva kort, Linn tjänar ju massor på att sälja kort/fler slutsteg.

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 22:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hehe hysteriskt galet kul att spekulera och läsa allas inlägg :) Jag har redan packat ner min Genki och kollektor i kartongerna och väntar bara att på att trycka på "beställ" knappen :D. Varför förlora dyrbar tid på att ha dom framme :wink:

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 22:49 
Moderator
Moderator

CD: Ersättare till Ikemi, något lägre i pris. "Mycket hög prestanda."
Försteg: 12-13000. Sämre än Exotik, bättre än Kairn. Tar MM-signaler.
Slutsteg: Tvåkanaligt budgetchakra som tar filter. Pris 10000.
Leverans i April.

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 517 Next

All times are UTC+02:00