jajo wrote:
Att släppa en multikanalspelare i SC-klass utan försteg för 30k vore mer intressant tycker jag.
Verkligen, det saknar jag också. Att para ihop en SC med Exotik tycker jag känns lite knasigt. Jag har hört system där Ikemi har spelat så sjukt bra och bland annat det har fått mig att leva kvar i en värld där konserter med ljud
och bild ännu inte existerar. Egentligen är jag ute efter multiformat och inte multikanal för det är fortfarande två högtalare som gäller för mig.
Mike wrote:
This new system from Linn presents a leap in performance that
simply can’t be ignored.
Jag vill också
spekulera. Allt som jag skriver nedan är baserat på mina egna gissningar.
Utseendet på nya produkterna blir AV-lådan men kanske att den erbjuds i fler färger än svart och silver. Åtminstone i vitt för tänk hur många japaner det finns.
Den nya CD-spelaren kommer utan tvekan att låta bättre än Ikemi dock aldrig bättre än 2.1. Om den kommer att ha en släde så är den i plast.
Pris 16 - 22'
Försteget kommer att vara bättre än både Kolektor och Kairn och innehålla en simpel men bra MM-ingång.
Pris 9 - 15'
Slutsteget som endast har två kanaler är svårast att sia om. Högst 100 watt. Tror också att det kommer att ha någon mer brist än bara aningens sämre och aningens billigare än C2100. Exempel på brister kan vara att det inte går att montera aktiva moduler, ingen analog audio output, endast en - och en + per kanal vilket försvårar bi-wire.
Pris 10-15'
Egentligen hoppas jag på att de nya produkterna spelar ifrån 2.1, Exotik och 2250 för det är den utvecklingen jag gillar. Köpte själv en Ikemi direkt när den introducerades och vad jag har kunnat njuta av musik sedan dess.
ulfbnilsson wrote:
Om man nu släpper ett nytt försteg, vad kommer att hända med Exotik? Vilka prylar kan det vara tänkt att man kan koppla den till? En LP12 hade ju varit ett förslag, men ännu har vi inte sett något riaa till den.
Alla prylar. RIIA presenteras nu till helgen.