selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 06:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 58 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2003 20:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Espek kan låta illa om de står fel eller om rummet inte är bra. En kompis har haft problem med sina. Rummet var för smalt och det gick inte att få till det. Nu har han bytt rum så nu låter det väldigt bra.


Last edited by fredde on Wed Jan 21, 2004 21:54, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2003 00:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
young wrote:
Det är bara att komma förbi...Prylarna är knappast uppställt på ett korrekt sätt, men då jag inte tror att jag kommer att bo kvar här så länge och nästa bostad blir förhoppningsvis ett hus så det kändes lika bra att köpa ett par lite större högtalare. Ni kommer garanterat garva er harmynta över min uppställning! Har tenta på tisdag och drar utomlands på torsdag, eller om det var fredag, och blir borta en och en halv vecka, men skicka ett mess sedan är det bara att komma över till mitt lilla råttbo.
Vi tar det efter din utomlandsvistelse då.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2003 22:50 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Vad blir det istället för Genkin? :) För det är väl du som säljer?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2003 22:57 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Det går alldeles utmärkt att komma då, annars är ni välkomna på torsdag under dagen. Är alldeles mossig i huvudet efter att ha pluggat hela natten mot idag pga en gammal sketen omtenta....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2003 23:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
weezer wrote:
Vad blir det istället för Genkin? :) För det är väl du som säljer?
Japp, nu kommer jag att satsa fullt ut på vinylmediet. Ska ha pengarna till att uppgradera 12:an.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2003 00:11 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Bara lite OT: pi är ju felapproximerat i din adress fredde! ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2003 00:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Ayn wrote:
Bara lite OT: pi är ju felapproximerat i din adress fredde! ;)
Japp, jag har inte avrundat utan bara tagit med 6 decimaler rakt av. :) 3.1415926... blir mycket riktigt 3.141593 om man avrundar!

Det är en kanonbra adress, har inte fått ett skräpmail på 6 år! :shock: :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2003 00:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
jasså vad det det siffrorna var jag har inte tänkt på det bara vad en massa siffror. Man är ju van att man kan ha många siffror i adressen.

man kanske skulle fixa sig en adress med 1.41213562 i kan ju vara bra adress.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2004 20:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
Fint system du har här!

Vet att jag kanske är fel ute med att ställa frågan här i din privata tråd...

Men jag undrar hur det funkar med Linn Skeets. Sitter dessa fast på spikarna på något sätt eller? Anlednigen till att jag undrar är för att jag tycker det är lite jobbigt att hålla på flytta runt högtalarna utan att sabba golvet. "Plattorna" jag har under spikarna nu är relativt svåra att träffa och det blir lätt lite jobbigt när jag skall möblera. Tacksam för svar

/Erik

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 08, 2004 23:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
serben wrote:
Fint system du har här!

Vet att jag kanske är fel ute med att ställa frågan här i din privata tråd...

Men jag undrar hur det funkar med Linn Skeets. Sitter dessa fast på spikarna på något sätt eller? Anlednigen till att jag undrar är för att jag tycker det är lite jobbigt att hålla på flytta runt högtalarna utan att sabba golvet. "Plattorna" jag har under spikarna nu är relativt svåra att träffa och det blir lätt lite jobbigt när jag skall möblera. Tacksam för svar

/Erik
Skeetsen är nog bland det bästa jag köpt. Nu är det helt plötsligt väldigt enkelt att flytta runt högtalarna, jag skuter dem bara längs golvet. Problem uppstår dock då jag skall flytta dem en längre bit eftersom golvet är ojämt. Högtalarna vickar då så jag får justera spikarna. Ljudmässigt märkte jag ingen försämring då jag satte dit dem, jag har dock inte jämfört fram och tillbaka.

Skeetsen sitter inte fast men det är en "grop" i dem där man ställer ner spikarna. Så länge man inte lyfter upp högtalarna sitter de på plats.

De är lite dyra men jag tycker definitivt de är värda pengarna. Det är lättare att flytta högtalarna och man behöver inte dra sig för att göra det på grund av att man är rädd att förstöra golvet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 09, 2004 12:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
fredde wrote:

Skeetsen är nog bland det bästa jag köpt. Nu är det helt plötsligt väldigt enkelt att flytta runt högtalarna, jag skuter dem bara längs golvet. Problem uppstår dock då jag skall flytta dem en längre bit eftersom golvet är ojämt. Högtalarna vickar då så jag får justera spikarna. Ljudmässigt märkte jag ingen försämring då jag satte dit dem, jag har dock inte jämfört fram och tillbaka.

Skeetsen sitter inte fast men det är en "grop" i dem där man ställer ner spikarna. Så länge man inte lyfter upp högtalarna sitter de på plats.

De är lite dyra men jag tycker definitivt de är värda pengarna. Det är lättare att flytta högtalarna och man behöver inte dra sig för att göra det på grund av att man är rädd att förstöra golvet.
Låter bra..., det skulle inte vara helt fel med släpbara högtalare, så jag skall kolla upp det närmare. Tack så mycket, fick precis de svar jag var ute efter! :D

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 09, 2004 18:36 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Kan inte annat än hålla med Fredde, de är himla praktiska när man ska placera om högtalarna, dock tycker jag fortfarande att 700 kr för åtta ringar är väldigt dyrt..men att få till högtalarplaceringen genom dem istället för att köpa nya prylar kanske gör det billigare ändå...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2004 13:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Nu uppdaterat med nya bilder (Tack Sony för hjälpen med bilderna)! :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 16, 2004 16:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Nu uppdaterat med ett LK140. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 16, 2004 16:36 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Kul! Hur upplever du skillnaden mot ditt tidigare LK85?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 58 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited