selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue Jun 04, 2024 00:54

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 511 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 21, 2005 18:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
There´s something going on... 8)


Attachments:
LINN-rigg4.jpg
LINN-rigg4.jpg [ 386.15 KiB | Viewed 1757 times ]


Last edited by Pediatrik on Wed Sep 10, 2008 11:48, edited 3 times in total.
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 21, 2005 19:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Ser ut som att du har en Kairn, en Lingo, en Ikemi och en tom hylla. Skall du aktivera på något vis?!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 22, 2005 10:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Well, det är väl ingen som har kunnat missa min "desperata" jakt på aktiveringsmöjligheter. :wink:

Med lite flyt med Posten hinner jag komma klart närmre målet innan julhelgerna. Läängtar...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 02, 2006 14:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Två hårda paket landade på Posten precis när jag lämnat ön för julfirande i Skåne! :evil: Nåja, den som väntar på något gott... Kom i alla fall hem igen natten till nyårsafton så det blev ett tidigt besök på Posten och hemtransport av två st vita boxar innehållandes...


Attachments:
File comment: Lite oskarp bild, så här kommer en närbild på skönheterna:
LINN-rigg5.jpg
LINN-rigg5.jpg [ 361.26 KiB | Viewed 1759 times ]
File comment: Har drömt om att äga ett Klout sen jag och en polare lånade hem ett för 10 år sedan. Äntligen! Dessutom i dubbel dos! :D Lyfter man på locken så ser man att Anders pulat in två par aktiva kort för det där lilla (!) extra lyftet.

Har bara hunnit med en snabblyssning på Stina Nordenstams senaste och det räcker väl med att jag säger att tom flickvännen hörde skillnad... Fler lyssningsintryck kommer, skall bara övertala chefen att min HiFi-hälsa kräver några dagars extra ledighet!!!

LINN-rigg6.jpg
LINN-rigg6.jpg [ 299.12 KiB | Viewed 1757 times ]


Last edited by Pediatrik on Wed Sep 10, 2008 11:55, edited 5 times in total.
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 02, 2006 14:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Kul så det var till dig anders pulade med att aktivera en klout när man var nere.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 02, 2006 15:23 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Kul! Du får berätta mer om lyssningsintrycken sedan. Jag har också 10 år gamla ljudminnen från Klout tillsammans med Kelidh. Det var en kul demo där Keilidh först spelades passivt med en Klout. Därefter bi-ampat och slutligen aktivt med två Klout. Övrig utrustning var Karik/Numerik/Kairn. Jag kommer ihåg att jag tyckte det väldigt väldigt bra, speciellt aktivt. Kommer fortfarande ihåg hur bra "Crash Test Dummies - Mmmm mmmm mmmm mmmm" var då.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 02, 2006 17:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Detta skall bli intressant att höra, låter som att det kommer att svänga lös sömmarna från dina gardiner :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 04, 2006 11:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Någon extra ledighet blev det inte, men igår kväll var flickvännen på krogen med sina tjejkompisar, så då blev det guldläge för lite ordentlig genomlyssning och utvärdering av aktiveringen.

Korkade upp senaste whiskyinköpet, en 18-årig Talisker, tog fram lite choklad från Michel Cluizel och satte mig till rätta i soffan. Därefter följde följande låtlista som består av ett blandat urval av favoritlåtar från några av senaste årens silverskivor:

"Get Ur Freak On" Missy Elliot
"Take Me Out" Franz Ferdinand
"Since I Left You" The Avalanches
"Everything Is Everything" The Phoenix
"Be Mine!" Robyn
"Hey Ya!" Outkast
"Try Again" Aaliyah
"By Your Side" Sade
"Heart Of The City (Ain't No Love)" Jay-Z
"Galang" M.I.A.
"Ban Marriage" The Hidden Cameras
"Heartbeats" The Knife
"Hope There's Someone" Anthony And The Johnsons
"Last Nite" The Strokes
"Has It Come To This?" The Streets
"Don't Give Up On Me" Solomon Burke
"Apple Of My Eye" Ed Harcourt
"The Late Great Cassiopia" The Essex Green
"The Blowers Daughter" Damien Rice
"Once I Was A Serene Teenaged Child" Frida Hyvönen

Ursäkta språket, men jag säger bara SATAN!!! Hade iofs förväntat mig ett ordentligt lyft, men då jag inte har trimmat in systemet överhuvud taget utan "bara" kopplat in Kloutarna tänkte jag att haksläppet skulle dröja något. Tji fick jag! :lol:

Vet inte riktigt var jag skall börja. Låturvalet var med vilje ganska blandat med olika genrer representerade för att testa potentialen ordentligt, men det var verkligen ingen låt som föll platt. Det kändes som om ett stort filter lyftes bort från ljudbilden samtidigt som timingen och tajtheten gjorde att allt bara föll på plats. Instrument och röster separerades både i bredd och djupled. Låtar med drag fick ännu mer drag, men samtidigt med den kontroll som jag tidigare saknat. Temposkiftet i Franz Ferdinands "Take Me Out" blev ännu mer genialt och draget hos både Missy Elliot och The Streets ska vi bara inte snacka om! :shock: De olika beståndsdelarna i The Avalanches "Since I Left You", som består av fyra ihopsamplade vinyl 12:or, har tidigare bara kunnat skönjas vid lyssning med hörlurar men var nu lätta att höra. Separationen mellan basgång och baskagge i låtar med "vanliga" instrument var tex också påtaglig. Jag kan nog fortsätta och babbla ett tag till, men jag får väl sansa mig.

Får väl helt enkelt instämma i tidgare uttalande här på Selleri: AKTIVT ROCKAR FETT!!! :twisted:

Jag har ju dessutom bara lyssnat på en bråkdel av skivorna härhemma. Har ju bla en del jazz som ligger och väntar. För att inte snacka om vinylen... :lol:

Flickvännen skall dessutom käka middag med några kursare på fredag... 8)


Last edited by Pediatrik on Wed Jan 04, 2006 11:32, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 04, 2006 11:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
hepcat wrote:
Kul så det var till dig anders pulade med att aktivera en klout när man var nere.
Måste bara passa på att rosa Anders på Tonläget. Inte nog med att jag fick ett bra pris på Kloutarna inklusive aktiva kort, signalkablar och frakt. När det hela drog ut lite på tiden för att Anders saknade några muttrar för att fästa korten, mailade han och ursäktade sig med att bjuda på en uppsättning Skeets! Det kallar jag service!

Förutom ett aktivt system, har jag dessutom snart möjligheten att jämföra mina betongstenar med Skeets utan att det kostar mig ett öre extra. Nice!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 04, 2006 11:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Pediatrik wrote:
Någon extra ledighet blev det inte, men igår kväll var flickvännen på krogen med sina tjejkompisar, så då blev det guldläge för lite ordentlig genomlyssning och utvärdering av aktiveringen.


Ja man får ju passa på när tillfälle ges.
Pediatrik wrote:
Korkade upp senaste whiskyinköpet, en 18-årig Talisker, tog fram lite choklad från Michel Cluizel och satte mig tillrätta i soffan. Därefter följde följande låtlista som består av ett blandat urval av favoritlåtar från några av senaste årens silverskivor:


Mmm mumma, fick levererat en pava Aberfeldy i Måndags, men den får vänta på att min 12:a åter står på sin plats innan den korkas upp.
Pediatrik wrote:
"Don't Give Up On Me" Solomon Burke


Intressant, trodde jag var en av dom få som upptäckt att farbron åter är tillbaka i rampljuset, en väldigt bra låt måste jag säga.
Pediatrik wrote:
Ursäkta språket, men jag säger bara SATAN!!!


Gu vad kul att höra, är avis som tusan, vill oxå.
Pediatrik wrote:
Flickvännen skall dessutom käka middag med några kursare på fredag... 8)


Heh, tur att hon har gott om vänner :P


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 04, 2006 14:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Får inte tjejen din vara med och njuta när det skall njutas musik :?: :shock:

Eller vill hon helt enkelt inte :shock: :shock: :shock: :shock: :?: :?: :?:

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 04, 2006 17:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Klart tjejen ska vara med! :D

/ jajo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 04, 2006 17:59 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Hurra! Fler med dubbla Klout! :D

Ja, det är ju så sjukt bra med aktivt helt enkelt. Vet precis vad du menar, första kvällen med aktiva Klout blev en lång sådan... :)

Grattis!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 05, 2006 10:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
hepcat wrote:
Får inte tjejen din vara med och njuta när det skall njutas musik :?: :shock:
Visst får tjejen vara med Hepcat!!! Flickan brukar bara ha en tendens att vilja sänka volymen när vi lyssnar tillsammans, så jag brukar passa på att kräma på när hon inte är hemma. Fokuserat lyssnande i flera timmar är inte heller hennes grej riktigt. Av jazz får hon dessutom utslag och veck i pannan, så när alla jazzplattor skall utvärderas måste det ske solo! :(

Vad gäller volymen så kom jag hem från jobbet i tisdags och fann den uppskruvad till 65 på Kairn! Ovanpå Ikemin stod "O" med Damien Rice. När katten är borta... :D
Ayn wrote:
Hurra! Fler med dubbla Klout! :D
Trodde nog aldrig att jag skulle nå dit, men visst är det fantastiskt! Behöver nog inte göra något på slutstegssidan på ett tag nu... :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 05, 2006 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Mina Skeets kom förresten med posten igår, så imorgon blir det till att jämföra stenplattor vs Skeets. Sen kan jag börja finjustera systemet!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 511 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited