selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 05:00

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon May 09, 2005 18:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Intressant test Erik. 8)

Jag har testat 2 olika generationer av CD12 och jag föredrar faktiskt den äldre som är mer lik din beskrivning av CDS3. Skulle jag köpa CD12 idag så skulle jag leta efter 1:a generationens CD12 helt klart. Den nyaste versionen av CD12 tycker jag är som du träffsäkert beskriver som "polerad och tam".

Post subject:
PostPosted: Mon May 09, 2005 18:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mikael2 wrote:
Intressant test Erik. 8)

Jag har testat 2 olika generationer av CD12 och jag föredrar faktiskt den äldre som är mer lik din beskrivning av CDS3. Skulle jag köpa CD12 idag så skulle jag leta efter 1:a generationens CD12 helt klart. Den nyaste versionen av CD12 tycker jag är som du träffsäkert beskriver som "polerad och tam".
Det där har jag hört fler som säger!
Märkligt...
Jag har inte ens sett en CD12, o skulle vilja dema en mot min Uni 1.1 hemma hos mig.

Post subject:
PostPosted: Mon May 09, 2005 21:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
naimerik wrote:
Ingen är direkt dålig :lol:
...fyi - Naim ska enl rykten släppa en ny top-end CD!
Något att sukta efter naimerik?
Sen borde väl Linn hänga på får vi hoppas...
Är inte CDS3 ganska ny? Menar du att de har en ny toppmodell på gång som "bara" spelar cd och ersätter CDS3 eller är det nån multispelare??

Post subject:
PostPosted: Mon May 09, 2005 23:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sportis, givetvis drog jag ur sladdarna ur den spelare som inte användes. Däremot stod den icke använda på värmning på annan fas.
Jag förstår att du skulle vilja prova en bättre spelare än Unin men var beredd på att det kan bli omvälvande.....

Det börjar bli halvofficiellt så det tål väl att sägas; Naim kommer att släppa en CD 555 som prismässigt kommer att ligga kring försteget Nap 552. Det blir en ren CD-spelareoch enligt rykten går det alltså att plocka ur ännu mer musik ur en cd än vad CDS3 gör (eller CD12 för den delen :D ). Mekaniskt sett är 552/500 bättre än alla andra Naim-produkter. En enkel knackning på lådan bekräftar det. CD 555 kommer att ha lådor med samma mekaniska kvalitet. Designen är i övrigt inte lik CDS3.

Spännande men ack så dyrt. Förmodligen ingen idé att lyssna om man inte är beredd på kostnaden eftersom det kan bli frustrerande annars.
CDS3 kommer inte att försvinna ur sortimentt för att den nya kommer.

/Erik

Post subject:
PostPosted: Mon May 09, 2005 23:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mikael2 wrote:
Intressant test Erik. 8)

Detta är lite märkligt med tanke på att DAC och transport är av samma sort i de två spelarna. Den första CD12an har fler likheter med CDS2.
Image

/Erik

Post subject:
PostPosted: Tue May 10, 2005 00:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

naimerik wrote:
Jag förstår att du skulle vilja prova en bättre spelare än Unin men var beredd på att det kan bli omvälvande.....
Jo, det vore kul! :D
Man kan ju även hoppas det kommer ut en "ny" CD12 som kan spela DVD

Post subject:
PostPosted: Tue May 10, 2005 01:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

[/quote]
Jo, det vore kul! :D
Man kan ju även hoppas det kommer ut en "ny" CD12 som kan spela DVD[/quote]

Tänk om den hade digital volym också. Då skulle man klara sig med CD och ett par Artikulate. Snacka om WAF :!:

Vi som gillar att damma av vinyl får ju ett lite mer apparattyngt system = dubbelt så mycket lådor cirka :wink:

Tveksamt om en "all-silver-disc" CD12 skulle låta lika bra som en sen vanlig tolva på "redbook-CD" :?: Men den som lever får se. Killarna med Kontrol och Klimax tycker nog det är trist med en CD med plåtlåda som front end :roll: Så något borde väl hända :!:

Godnatt!
/ Zee

Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00