selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 04:49

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 31, 2005 10:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tror man kan sammanfatta det med att T&T har ett jättespann på vad dom kränger (men iaf Peter är ganska 'true to the cause' när man lyckas hugga honom en stund). Stereokompaniet är i andra änden av skalan; så hard-core-Linn det bara går. För mig funkar båda butikerna finfint, även om TV-apparaterna och espressomaskinerna som belamrar T&T stör mig lite :). Stereokompaniet har aldrig betett sig, i mina ögon, som någon försäljningssugen butik (härlig affärsidé :D), utan mer som en riktigt seriös entusiast. Befriande och, när man är ovan, halvt chockerande. Jag gillar det!

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 31, 2005 10:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har ingen erfarenhet av någon av de norra butikerna. Om man läser lite mellan raderna så får man ju intrycket av att alla inte är helt nöjda med vissa av dem, men dock har det goda omdömet att inte hänga ut någon.
Jag har dock erfarenhet från Anders på Tonläget, och High Fidelity i Sthlm och jag tycker att båda dessa har varit väldigt bra. Jag tror att en av killarna (Per tror jag han heter) i stockholm tidigare drev stereokompaniet (fast det hette fru musica på den tiden) och han var väldigt bra att ha att göra med även då. Min favorit var dock Linnhandlaren (senare Naim) i Jönköping, Eufonia. Helt suverän på alla sätt, pålitlig, rolig och alltid trevlig att ha att göra med även om man inte alltid köpte något när man var inne och provlyssnade. Tyvärr lades affären ned för ganska länge sedan.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 31, 2005 10:49 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Har handlat från butiker i norr och i söder pga att butiker närma mig inte haft det jag önskat i lager osv. Största skillnaden är helt klart kundbemötandent, vilket vissa butiker satsat lite mer på än andra....

Många verkar bara ha ont att säga om butikerna i norr, men jag tycker verkligen att butiken i Östersund förtjänar en eloge! Förbaskat trevliga och hjälpsamma utan att vara pushiga, precis som man vill bli bemött!!!

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 31, 2005 10:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

På "den tiden" var de mer inriktade på Linn och det kändes som om de ville frälsa alla som kom in i butiken. Övertalningen att Linn var det enda som gällde är det jag drar paralleller till dammsugarförsäljaren...

Jag har en kass dammsugare men en toppen Linnanläggning :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 31, 2005 15:47 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Östersund är väl inte i norr!!!!! :D

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 02, 2005 01:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har ni provat "Jura" espresson på T&T........jävligt god espresso :!:

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 02, 2005 09:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jo kaffemaskinerna är ruskigt bra, skulle inte ha nåt emot att ha en sån hemma. Men dom kostar ju en bra slant =(

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 02, 2005 19:17 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

mellanmodellen ligger i samma prisklass som en beggad Ikemi......kring 17k.....inget snack om vad man skulle välja.......men kaffe e ju gott.=P

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 03, 2005 09:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har handlat i 5 olika Linn butiker i Sverige och aldrig haft det problemet att jag inte fått mitt ärende uträttat.

Det är vitt skilda personligheter på såväl Tonläget, Stereokompaniet, High Fidelity och Takt & Ton vilket väl är naturligt då vi alla är olika.

Är man verkligen intresserad av att göra affär och är seriös kund så kommer man att få hjälp!

Sedan så är vi Norrbottningar kanske lite speciella i sättet i bland... ni har väl sett "Jägarna" :lol: Skämt å sido så tror jag att den något raka på stilen här uppe kan komma att uppfattas som otrevligt för de som kommer från Södra Sverige!

Som för övrigt börjar på Södra sida av Lule älva och inte nedanför Umeå... :wink: )

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 03, 2005 10:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sondek wrote:
Skämt å sido så tror jag att den något raka på stilen här uppe kan komma att uppfattas som otrevligt för de som kommer från Södra Sverige!

Som för övrigt börjar på Södra sida av Lule älva och inte nedanför Umeå... :wink: )
O skåningarna säger att Norra sverige börjar i Halland.
Man kanske skulle kapa av mitten o sälja till Norge :roll:

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 03, 2005 10:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Man kanske skulle kapa av mitten o sälja till Norge
Om man får bra betalt ja... :wink:

Annars tycker jag nog att vi kan behålla våra Linn kollegor ett bra tag till då vi kan dra nytta av deras Linn erfarenheter! :D

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 03, 2005 10:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jo nog är det skillnad på våra handlare allt...Jörgen i Ume är ju rätt hardcore, Tonläget med Anders och William är mer laid back och ödmjuka inför andra märken ändå, och ToT har helt enkelt vikit sig för marknaden känns det som...även om de säkert tror på Linn som märke.

Stereokompaniet hade ju problem med att omsätta nog med cash för att hålla till på Norrlandsgatan i Umeå, fina lokaler men tretton på dussinet kom ju in och ville ha surroundsystem för max 5 k, som Jörgen sa (fritt citerat) och då fick de väl helt enkelt anpassa lokalerna därefter...läs mindre billigare. (kom ihåg när de hette fru Musica och folk kom in och ville ha nothäften hela tiden, ngt som föranledde namnbytet b la 8) )

Men det hade ju inte skadat med fler ÅF ändå, konkurrensen är ju rätt begränsad när de är så få. Jeg menar, drar jag inte jämnt med min lokala handlare så är det svårt att ta sig 40-50 mil för att lyssna på likadana prylar.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 04, 2005 17:09 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag har köpt alla mina prylar - nytt och begagnat, sedan jag upptäckte Linn för femton år sedan - på T&T och får alltid ett bra bemötande av Peter B även om jag inte har gjort några stora investeringar på sistone. Har väl iofs plöjt ner totalt ca 100000 över åren, men det är ju inget att prata om jämfört med dagens high-end-produkter från Linn :?

Jag tycker att Peter är duktig, även om han ibland kan vara lite väl säljsugen ;-) Men om inte han har tid går jag därifrån, för av de andra killarna har jag aldrig fått någon vettig hjälp.

Och jo... lite dyra kan de ju vara på begagnat kan jag tycka :(

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 04, 2005 18:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det som jag tycker är mest synd är att det inte direkt finns några alternativ till T&T här uppe. Finns ju inte en chans att man vågar köpa nå andra märken utan att först ha lyssnat ordentligt.

Går ju inte heller att springa in på en snabbvisit i en butik och provlyssna på ny CD, för/slutsteg, nya kablar och ett par ohörda högtalare... då vet man ju inte vad i kedjan som är värt att köpa och vad som är dåligt.

Själv skulle jag gärna vidga mina vyer och kunna lyssna "på riktigt" på andra märken. Kanske inte Linn är det bästa och mest prisvärda?

På T&T har dom ju vissa andra prylar, men hur är det egentligen idag? Finns det nå stereoprylar där i "min" prisklass som konkurrerar med Linn? Känns som att det är Linn som två kanal och lite smått och gott som flerkanal.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Det som jag tycker är mest synd är att det inte direkt finns några alternativ till T&T här uppe. Finns ju inte en chans att man vågar köpa nå andra märken utan att först ha lyssnat ordentligt.

Går ju inte heller att springa in på en snabbvisit i en butik och provlyssna på ny CD, för/slutsteg, nya kablar och ett par ohörda högtalare... då vet man ju inte vad i kedjan som är värt att köpa och vad som är dåligt.

Själv skulle jag gärna vidga mina vyer och kunna lyssna "på riktigt" på andra märken. Kanske inte Linn är det bästa och mest prisvärda?

På T&T har dom ju vissa andra prylar, men hur är det egentligen idag? Finns det nå stereoprylar där i "min" prisklass som konkurrerar med Linn? Känns som att det är Linn som två kanal och lite smått och gott som flerkanal.

åk ner till sthlm å hälsa på ingvar...

Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00