sportbilsentusiasten wrote:
Ja för framtida musik ja.
Men jag tänker förstås på mina favvoplattor/musiker. Många av dessa kommer aldrig att spela in mer musik.
En stor del av dagens musik är dessutom rätt ointressant. Ihopfejkat i studion.
Men vi får hoppas att AC/DC, Metallica, Dylan, Stones o de andra giganterna håller i några år till 
De gamla plattorna blir troligen inte bättre än om man får tag på tidiga, måttligt spelade utgåvor på vinyl. det hade varit trevligt om det kom ut re-mastringar som inte var förstörda (överkomprimerade) dock. Det finns säkert mycket att gräva fram även ur de gamla inspelningarna, om man får tillgång till råmaterialet (alltså före mixning).
"dagens musik" har nog alltid varit både mer aktuell än någonsin, men samtidigt har medlet av det aktuella utbudet alltid svårt att hävda sig gentemot medlet av de gamla plattorna man älskar. Skulle dagens musik vara "sämre" än musik från förr, generellt? Kanske, kanske inte, men detta är väl något som alltid uttalats av äldre generationer!? Man undrar hur otroligt bra allt måste ha varit på stenåldern!?
Jag tror på en ljus framtid även för musikupplevelser. Förhoppningsvis är det något man själv får vara med och uppleva.