Haakan wrote:
hehe uppföljningsfrågan på detta blir då....har linn lagt ner nog med tid på sina passiva högtalare? lr är det bara så att dom med vilja gjort dom lite sämre? eftersom många andra märken låter MYCKET bra utan aktiv delning eller "boost" i dom lägre regionerna
märk väl att jag bara spekulerar nu
Det är inget fel i att spekulera, även om jag tror att du har fel.

Nog för att man inte ska tro att Linn är änglar, de är trots allt ett vinstdrivande företag, men att de passiva filtren skulle gjorts dåliga med flit tror jag inte på. Har läst lite folk som kollat lite och kommit fram till att Keilidh t.ex. visserligen har lite tveksamma passiva filter, men exempelvis Ninkas och Espeks passiva filter är bra.
Quote:
alltså jag tycker att linns passiva burkar låter hemskt....tyvärr...enda som e fullregister är ju typ komri...det e som att dom designat lådorna för att vara opimala till aktivt bruk å då blir ju det passiva lidande (pga eqn i botten)
Fast innebär det att du tycker att det är hemskt om det inte går ner till 20Hz? Jag är kär i mina Ninka, de går bara ner till 50Hz men jösses vad de lirar musik. Jag blir glad när jag lyssnar på musik hemma. Det är ett bra betyg för min del.

Aktivt vågar jag inte ens tänka på hur det kommer låta. Det attraktiva då är faktiskt inte de där extra 12 Hz:en som höjs upp ovanför -3db-nivån, utan snarare den enorma kontroll det blir.