När jag köpte min Majik ds så kopplade jag in den på min dåvarande 5103. Blev grymt imponerad av dsens musikaliska förmåga. Läste då att Lejonklou hade ett nytt försteg på g. Visste då inget om prestanda eller pris.Skickade ett mail av ren nyfikenhet. Fredrik berättade lite om sitt projekt och nu blev jag ännu mer nyfiken.
Tänkte att det kanske dax att man kanske borde kolla upp hur bra det inbygda volymkontrollen i ds är. Läste på linnforumet om det skulle vara väldigt bra.
Testade och blev ganska förvånad över hur pass annorlunda det lät jämfört med 5103. Majikens volymkontroll lät dynamiskt och rätt så imponerande faktiskt. Gjorde ingen större jämförelse dock för jag hade bestämde mig för att sälja 5103 medans man fortfarande skulle få nått för den. Kunde lätt leva med den inbygda volymkontrollen i dsen tills vidare.
I går fick jag min Kikkin.

Blev imponerad över hur stilren den var. Sett den på bild men de är inte samma sak som att få
Quote:
"o låta handflatan försiktigt smeka metallhöljet"....
Från första stråfen kunde jag höra att det här är bra riktigt bra. Råder inga tvivel längre om att det inbygda volymkontrollen i ds inte är särskilt bra. Kikkin är
extremt bra. Tanken som slog mig först är att någon har varit med ett trollspö över anläggningen och gjort den levande
Till och med min fru sa
-det låter riktigt bra vad har du gjort
Han bara lyssna på några låtar men det känns som att julen är räddad =)
De linnahandlare som inte tar till sig Kikkin biter sig nog själv i svansen. För alla som lyssnat på denna produkt inser nog rätt snabbt att detta är en produkt lika revelotionerande som Linns Ds produkter.
Tänkte fortsätta att prova Lejonklous nätkablar som jag har hemma för provlyssning.
men just nu känns det bara som jag vill hem och lira musik
God Jul på er och hoppas ni oxå får lika trevliga julklappar som jag just fått