selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 00:19

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 198 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1214 Next
Author Message
 Post subject: Re: Lejonklou försteg
PostPosted: Fri Dec 19, 2008 20:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Pär wrote:
Tänk er att Kikkin nr 003 ska snart bli norrlänning :mrgreen: Det var länge sen man kände sig som ett barn kring jul :lol:
Återkom gärna med lyssninsintryck Per när du fått hem den?
Mike

PostPosted: Sun Dec 21, 2008 00:25 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tack Fredrik.

Vad som är vad är svårt att säga. Men Kikkin och rätt inställd 345 räddar mer än min närtid.

Önskar att Kikkin blir en succe, så du kan utveckla fler produkter.

PostPosted: Sun Dec 21, 2008 01:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack själv! Kanonbra anläggning du har.

Det är lätt att avgöra som är vad: Dra ut signalkabeln till subben så blir din anläggning exakt som du har haft den en längre tid - förutom att försteget nu är bytt mot en Kikkin.

Men jag kan förstå om det tar emot att koppla bort 345:an. ;)

PostPosted: Sun Dec 21, 2008 17:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

CJWalker55aliasLivetEkar wrote:
Tack Fredrik.

Vad som är vad är svårt att säga. Men Kikkin och rätt inställd 345 räddar mer än min närtid.

Önskar att Kikkin blir en succe, så du kan utveckla fler produkter.
Hehe, du behöver inte önska, Kikkin BLIR en succe!
Såg föresten första exet på Tonläget igår, lite av en happening att hålla 001 o låta handflatan försiktigt smeka metallhöljet.
Början på något stort :!:
ok, phonosteg, nätkablar var före - men förstärkare är något helt annat. Nu är det på allvar :mrgreen:
Önskar hedersknyffeln Fredrik all framgång, det är han värd!

Kul att min gamla sub nu får hedern att spela ihop med första exet installerat hos kund.
Extra kul är att CV fått fläkten att gå igång på den, det lyckades jag inte med. Det ska spelas högt :D Får du den att bottna hör av dig :shock:

Vore skoj om du kunde berätta mer om dina intryck av Kikkin/sub avslagen och med subben på. Du är trots allt den första med Kikkin i drift.

PostPosted: Sun Dec 21, 2008 18:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

"o låta handflatan försiktigt smeka metallhöljet"....

Den heter väl inte kinki...? :o

PostPosted: Tue Dec 23, 2008 09:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

När jag köpte min Majik ds så kopplade jag in den på min dåvarande 5103. Blev grymt imponerad av dsens musikaliska förmåga. Läste då att Lejonklou hade ett nytt försteg på g. Visste då inget om prestanda eller pris.Skickade ett mail av ren nyfikenhet. Fredrik berättade lite om sitt projekt och nu blev jag ännu mer nyfiken.
Tänkte att det kanske dax att man kanske borde kolla upp hur bra det inbygda volymkontrollen i ds är. Läste på linnforumet om det skulle vara väldigt bra.
Testade och blev ganska förvånad över hur pass annorlunda det lät jämfört med 5103. Majikens volymkontroll lät dynamiskt och rätt så imponerande faktiskt. Gjorde ingen större jämförelse dock för jag hade bestämde mig för att sälja 5103 medans man fortfarande skulle få nått för den. Kunde lätt leva med den inbygda volymkontrollen i dsen tills vidare.

I går fick jag min Kikkin. :D Blev imponerad över hur stilren den var. Sett den på bild men de är inte samma sak som att få
Quote:
"o låta handflatan försiktigt smeka metallhöljet"....
Från första stråfen kunde jag höra att det här är bra riktigt bra. Råder inga tvivel längre om att det inbygda volymkontrollen i ds inte är särskilt bra. Kikkin är extremt bra. Tanken som slog mig först är att någon har varit med ett trollspö över anläggningen och gjort den levande :D
Till och med min fru sa
-det låter riktigt bra vad har du gjort :)
Han bara lyssna på några låtar men det känns som att julen är räddad =)

De linnahandlare som inte tar till sig Kikkin biter sig nog själv i svansen. För alla som lyssnat på denna produkt inser nog rätt snabbt att detta är en produkt lika revelotionerande som Linns Ds produkter.

Tänkte fortsätta att prova Lejonklous nätkablar som jag har hemma för provlyssning.
men just nu känns det bara som jag vill hem och lira musik

God Jul på er och hoppas ni oxå får lika trevliga julklappar som jag just fått :wink:

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 19:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Lejonklou wrote:
Tack själv! Kanonbra anläggning du har.

Det är lätt att avgöra som är vad: Dra ut signalkabeln till subben så blir din anläggning exakt som du har haft den en längre tid - förutom att försteget nu är bytt mot en Kikkin.

Men jag kan förstå om det tar emot att koppla bort 345:an. ;)
Det har jag _faktiskt_ inte gjort än, även om min son och jag egentligen slåss om den där RCA-skarven som gör att jag kan lyssna på sub och han på ryslig datorspelmusik.

Nu har jag tagit mig en dag på riktigt, även om jag har upplevt att det lät väldigt bra även innan.

Det låter otroligt bra. Jag försöker plocka fram intryck från den tiden jag hade en Exotic, och får inte fram något som maxar känslan med Kikkin.
Det var som en spärr i början innan jag förstod vad som hade hänt. Jag vet inte vad det berodde på, men något hände efter ett tag som gjorde att jag kunde ta till mig musiken.

Jag kommer lyssna mer och pröva utan sub (men det känns inte helt enkelt att rycka ut sladen just nu..), dessutom får Tingeling återkomma med sina intryck om hon så önskar.

Kikkin lät även rätt så fränt på en Naimad LP12 (så mycket att jag vill uppgradera den :-()!

Jag rekommenderar till en lyssning av Kikkin.

Last edited by CJWalker55aliasLivetEkar on Mon Dec 29, 2008 08:38, edited 1 time in total.

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 19:54 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Extra kul är att CV fått fläkten att gå igång på den, det lyckades jag inte med. Det ska spelas högt :D Får du den att bottna hör av dig :shock:
Jag får inte igång fläkten på 345 längre hur mycket jag än anstränger mig ;-)

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 17:27 
Ny Medlem
Ny Medlem

Nu har jag varit hos CJ och lyssnat till hans anläggning med Lejonklous Kikkin och Artikulate (345) sub två gånger och fascineras av potentialen i Kikkin. Det lät helt otroligt förra veckan när Lejonklou installerat o justerat in prylarna och vi kunde inte stå still. Men den lite vassa diskanten har blommat ut till ett fantastiskt vackert och soft ljud och vilken musik det blev sen för nu är det ännu bättre. Wow :shock: 8) :D

Några av låtarna som lyfte rejält:
Blind Faith: Do what you like. Man hör mer detaljer som instrumentens placering i rummet och hur ljudet flyttar sig. Basen som utmanar vilka högtalare som helst sitter som en smäck och låter som början på en krypande mullrande jordbävning med 345:an inkopplad. Trummisen jobbade så man riktigt hör hur han svettas. :lol:

Jag har inte hört hur det låter utan 345:an ännu för detta är så himla kul att vi inte kan sluta lyssna eller stå still :wink:

Freddie Mercurys: Barcelona fick vingar :wink:
Rummet försvinner bitvis och ljudet begränsas inte av rummets väggar längre. Nästan som när vi hörde på Klimaxanläggningen på Tonläget för några veckor sedan. Klockorna blir rent himelska och lyckan är nära nog total :D
och det är bara början för ljudet och musikglädjen växer för varje gång jag lyssnar..
så vart ska detta sluta? :shock:
Tack Fredrik. Du är fantastisk! :D

Last edited by Tingeling on Tue Dec 30, 2008 13:21, edited 2 times in total.

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 19:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det handlar om uthållighet. Spela en 6-8 timmar så kommer den nog igång. ;)

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 20:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

teatime wrote:
Ja, ett reält party gör nog susen :mrgreen:
Kul att det rockar bra hemma hos dig :!:

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 09:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
teatime wrote:
Ja, ett reält party gör nog susen :mrgreen:
Kul att det rockar bra hemma hos dig :!:
Om jag förstår rätt så kommer jag får störst lyft med inköp av Kikkin till min Majik DS och LK140 istället för byte till C2200 steg?

Mike

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 15:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Utan tvekan. Killin jag menar kikkin är grym! kör själv med majik ds kikkin och 2250 måste säga att det är ett lysnande äktenskap :D Tror faktiskt utan att lyssnat att majik ds kikkin lk100 låter bättre än majik ds c2200. Bra grejor tidigt i singnal kedjan gör susen :wink:

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 16:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Pär wrote:
Utan tvekan. Killin jag menar kikkin är grym! kör själv med majik ds kikkin och 2250 måste säga att det är ett lysnande äktenskap :D Tror faktiskt utan att lyssnat att majik ds kikkin lk100 låter bättre än majik ds c2200. Bra grejor tidigt i singnal kedjan gör susen :wink:
Då ska jag beställa Kikkin för att senare köpa ett C2200 steg eller ha kvar LK140 och byta till Akurate DS???

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 16:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minge wrote:
Pär wrote:
Då ska jag beställa Kikkin för att senare köpa ett C2200 steg eller ha kvar LK140 och byta till Akurate DS???
ADS ihop med kikkin/LK140 givetvis! C2200 köper du efteråt.

Post new topic  Reply to topic  [ 198 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1214 Next

All times are UTC+02:00