selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 10:16

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1633 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12109 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 31, 2007 20:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Diver wrote:
The Sisters of Mercy - Floodland finns att köpa på vinyl hos Musica i Luleå jag var själv nyss där och köpte den på vinyl. Det fanns 2 ex den jag köpte var Japanpress.

Det är nog bäst att ringa eller göra ett besök eftersom hemsidan inte är uppdaterad.

http://www.cafemusica.se/

/Fredrik.
Tack för tipset! Kollar läget.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 03, 2007 20:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Just nu svänger följande platta på 12:an: Image :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 03, 2007 20:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Tycker att tråden borde byta namn snart är det väl någon som har nått som inte snurrar :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 04, 2007 01:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
don Tomaso wrote:
Tycker att tråden borde byta namn snart är det väl någon som har nått som inte snurrar :D
Nja, under en bra tid framöver kommer filerna att att sparas på hårddiskar, och även dessa snurrar (Även om de förstås inte gör det i själva spelaren...)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 04, 2007 07:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5287
Location: Bromma-Stockholm
dr Hollow wrote:
don Tomaso wrote:
Tycker att tråden borde byta namn snart är det väl någon som har nått som inte snurrar :D
Nja, under en bra tid framöver kommer filerna att att sparas på hårddiskar, och även dessa snurrar (Även om de förstås inte gör det i själva spelaren...)
Fast det skulle inte förvåna mig om fasta minnen blir allt vanligare. Idag är dom inte tillräckligt stora och/eller för dyra men sådant brukar lösa sig med tiden.

Senaste skivan jag lyssnat på är Kent - Tillbaka till samtiden. På vinyl, och den har snurrat en hel del sedan i fredags. Mycket bra!

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 07, 2007 15:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jun 01, 2004 18:10
Posts: 196
förut: Wilco - Summerteeth (LP)
nu: Jens Lekman - Night Falls Over Kortedala - på LP såklart...
sen: Spoon - Ga Ga Ga Ga (LP)
och senare kanske: Kent - Tillbaka till samtiden (LP såklart)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 08, 2007 21:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Feb 06, 2004 09:58
Posts: 155
Location: Republiken Jämtland
Just nu: Travelling Wilburys Vol 1 & 3

Hela tiden... dvd:n som följde med gjorde att jag fastnade ännu hårdare för gubbarna

/Thomas

_________________
"Objekt vilka kamoufleras i en säsongbetonad kristallinisk aggregatform av diväteoxid blottlägges vid dennas övergång till större molekylär rörlighet."


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 08, 2007 22:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Aug 06, 2004 19:27
Posts: 209
Location: Umeå
Just nu är det Hardcore Superstars nya

_________________
All my friends are boppin' the Blues


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 17, 2008 19:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Aug 06, 2004 19:27
Posts: 209
Location: Umeå
En platta som rullat mycke hemma nu är Dropkick Murphys - The Meanest Of Times. Kanonbra punk med irländska folkinfluenser. Låter lite som The Pogues möter Sham 69.

_________________
All my friends are boppin' the Blues


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 12, 2008 17:04 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Man upptäcker musik på de mest oväntade ställena ibland. Som t.ex. McDonalds i Malmö :)

Satt och intog lite sunk-frukost där igår morse, musiken som spelades var i allmänhet riktigt bra - är van vid att det är Mix Megapol eller dylikt skräp som spelas på såna ställen men här var det en del Eva Cassidy, nån Norah Jones och lite liknande. Oförarglig musik antar jag att man kan kalla det. Så kom en låt jag inte hört förut, som jag inte hade en aning om vad det var - men bra var den! Fort fram med mobilen, trycka på det vansinnigt imponerande TrackID som finns i Sony Ericsson-mobiler...tydligen var det Indigo Girls - All That We Let In. Var tvungen att köpa skivan, och den har nu snurrat en bunt varv här hemma. Riktigt skön folk-aktig singer-songwriter-musik av två damer som trakterar allehanda instrument. Rekommenderas! :)

Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 12, 2008 17:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Traktorpojken wrote:
don Tomaso wrote:
Tycker att tråden borde byta namn snart är det väl någon som har nått som inte snurrar :D
Nja, under en bra tid framöver kommer filerna att att sparas på hårddiskar, och även dessa snurrar (Även om de förstås inte gör det i själva spelaren...)
fast eftersom hela den digitala delen av skivssamlingen (eller vad man nu skall kalla den) snurrar samtidigt så blir inte tråden sig riktigt lik ändå...

Om man nu skall bli lite mer specifik så är det helt grymt vad en ny källa gör. Ännu en gång har man fått en nästan helt ny skivsamling. :D
Köpte en utrist (visade det sig) skiva under en semester i Scotland som jag inte rört sedan de första försöken till genomlyssning. Snubblade (nåja) över den i morse och den är plötsligt klart lyssningsvärd. Ok, inte värsta draget direkt, men bra ändå (Anne martin, Ingrid Henderson, Nighean Nan Geug). Just nu lyssnar jag på Sarah Brightman ... och ... det är bra :oops: fan (urs. språkbruket), men det svänger t.o.m. :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 16, 2008 20:48 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Roxette - Look Sharp snurrar just nu i SC:n. :)

Åtti så det stänker om det, men jag har alltid tyckt att den här skivan och den som kom innan (Pearls of Passion) är riktiga höjdare. När Roxette blev kända iom Look Sharp blev de tråkiga, på Joyride har Gessle slagit på hitmakarmaskinen så att allt blir en jämngrå pop-sörja. Men Look Sharp känns fräsch än idag. Tycker jag. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 02, 2008 22:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Image
Bo Diddley - Have Guitar, Will Travel

Killen kunde spela...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 03, 2008 13:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Aug 06, 2004 19:27
Posts: 209
Location: Umeå
Helloween - Keeper Of The Seven Keys 1

Hittade orginal utgåvorna av part 1 & part 2 på cd för 50 kr st så dom fick komma med hem.

_________________
All my friends are boppin' the Blues


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 03, 2008 13:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Teatime, just den har jag också köpt för några månader sedan. Kanske inte hans bästa, men ett väldigt coolt omslag :-))

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1633 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12109 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited