selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=11284 |
Page 10 of 13 |
Author: | Roger [ Tue Mar 14, 2017 23:29 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Vad är det som händer? Är ju intressanta synpunkter och diskussion! |
Author: | sportbilsentusiasten [ Tue Mar 14, 2017 23:37 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Roger wrote: Vad är det som händer? Är ju intressanta synpunkter och diskussion! ![]() Om någon skulle skriva något som annan reagerar på, kan denna iså fall inte meddela det så avsändaren kan be om ursäkt = klara ut det. Att radera inlägg förstör ju all komunikation. Nutidens trend: alla är så lättkränkta ![]() Tror ingen vill ont egentligen men det är svårt att uttrycka sig i skrift. Lite mer förståelse önskas för att man inte kan välja alla ord på guldvåg hela tiden. |
Author: | Foundation First [ Tue Mar 14, 2017 23:49 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Startat en ny tråd under övrigt "Foundation First tar Farväl" sagt till moderatorerna att dom skall lägga alla borttagna inlägg där. |
Author: | smirre67 [ Tue Mar 14, 2017 23:58 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Jag fick också inlägget petat för att jag skrev att ni grabbar behövs här, att ni har hört de flesta systemen och vet hur det skall låta för att få till den riktiga stampa takten feelingen, och att vi från norr kanske får öppna en facebook grupp när vi får utbyta erfarenheter och ta lärdomar av varandra. |
Author: | musikpolisen [ Wed Mar 15, 2017 01:22 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
smirre67 wrote: Jag fick också inlägget petat för att jag skrev att ni grabbar behövs här, att ni har hört de flesta systemen och vet hur det skall låta för att få till den riktiga stampa takten feelingen, och att vi från norr kanske får öppna en facebook grupp när vi får utbyta erfarenheter och ta lärdomar av varandra. |
Author: | pekka71 [ Wed Mar 15, 2017 04:06 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Ja det var bra drag här på selleri ett tag, synd att det skulle bli så här, men det kanske vart för mycket snack om äldre grejer och folk är rädd att deras nya prylar ska tappa värde? Skickat från min SM-G935F via Tapatalk |
Author: | Foundation First [ Wed Mar 15, 2017 04:34 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Drygt 130 inlägg,intressanta och under bra stämning.Knappt 3600 visningar,så nog har det varit bra drag här. |
Author: | Trasicander [ Wed Mar 15, 2017 04:53 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Foundation First wrote: Drygt 130 inlägg,intressanta och under bra stämning.Knappt 3600 visningar,så nog har det varit bra drag här. |
Author: | Foundation First [ Wed Mar 15, 2017 05:07 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Trasicander wrote:
Det är alla vi medlemmars engagemang som skapar ett levande forum,så fort detta glöms bort så blir det stagnation. Här har du ett tecken på det,det vi pratar om just nu ska vi definitivt inte behöva prata om.....eller hur. |
Author: | Trasicander [ Wed Mar 15, 2017 05:27 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Foundation First wrote:
|
Author: | haraldur [ Wed Mar 15, 2017 06:58 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
INTRODUCTION A SHORT HISTORY The Linn Sondek LP-12 is now an obsolete 1970's design that has had a number of mainly minor (in audibility, but not in cost!) improvements in the last 30 years. It is, by far, the most overrated audio component of all time* and it is also the most obvious example that, especially in the audio world, marketing skills are much more important to the commercial success of a component than its ultimate performance. *Explanation- No other component has a performance gap as large as its proponents' typical claim ("the best in the world") and Reality. The Merciless Reality While the Linn sounds very good, all of the turntables in the higher classes ("A" and "B") have noticeable sonic advantages, and some of them are superior to the Linn by a relatively large margin (for turntables). Why and how? These others turntables all have much more up-to-date designs. It is actually amazing that the Linn sounds as good as it does, but the Cetech modification, discussed below, demonstrates what Linn has overlooked and ignored all these years. This is the result of marketing trumping basic engineering. What are the problems with the Linn? The Linn simplifies* and homogenizes the music, and it is also noticeably colored compared to its competitors. The frequency extremes (especially the bass) are also substandard. This is the reason why Linn, and its dealers, usually stress focusing on the most basic and simple audio goals ("follow the tune" and "PRaT") when it's auditioned. The Linn actually does "excel" in these areas. How? This is because "the tune" and "the beat" will always be relatively easier to hear, in comparison to superior turntables, when the natural musical complexities have been compromised (by being subtracted). This ploy epitomizes the most cynical and misleading marketing strategies; those which turn actual weaknesses into "strengths". *For those skeptical readers who require further confirmation of this characteristic, from an actual, well-known "Linn Lover" no less, you are in for a rare treat. There is even the added bonus of an excellent example of the use of The (Secret) Audio Reviewer's Rule No. 3D* (see "The Audio Press" file for the complete "Rules"). This is what Art Dudley (now with Stereophile) wrote about the Linn when compared to the VPI Aries/JMW 10 combo in Listener Volume 6 No. 2: "The Aries' timbral balance is different from that of the LP12/Aro combination - the latter sounding a little more 'open,' the VPI making chords sound a bit richer, thicker, and more tonally complex. Which is right? Beats me." Mr. Dudley didn't just come out and write that the Linn sounds "simple" by comparison. He also avoided* stating a clear preference, which should be a no-brainer in this particular instance. I'm somewhat more direct. When it comes to music (though not audio): Complex is Right, Simple is NOT Right. Period. Even the Linn's "pleasant" character, which is just an innocuous distortion and coloration, has been misrepresented by them (and their fans) to be a "musical" strength. The Linn also has a practical downside... The Linn (along with some other spring-loaded turntables) has a tendency to bounce if it is not placed on the proper shelf or stand. This problem must obviously be corrected before an expensive cartridge is mounted on it. But the Linn does have one important upside... The Linn, when optimized, retains a noticeable share of "musical life", which many other turntables do not possess to the same degree. This is the primary reason why the Linn is still a Reference on this website, even though this "life" is at least partially caused by a distortion from its mat. This positive observation is a "gut feeling", but that's what most music appreciation is ultimately. My Conditional Advice However, despite these serious sonic problems, the Linn LP-12 is still a Reference, though only under certain, strict conditions: If a reader can find a USED Linn: 1. Manufactured "recently" (after "Valhalla" and "Nirvana"), 2. For a decent price (at least 50% off retail), 3. In very good condition, 4. And which is set-up properly, or can be done so (in your house) for a reasonable price, then "go for it". The financial investment and risk are reasonably low at that point, and the reader will have a turntable quite a bit better than any Regas, Aristons and most Thorens etc. Linn's service reputation is also excellent. Don't go too far... Under most circumstances, avoid the original Lingo (which may create RFI problems) and any other expensive accessory (unless it is thrown-in). For that much money, any of the Class B models are a better turntable and investment. Don't forget that the Linn is manufactured in Scotland, and costs much more in North America than in the UK (where it is still a good value). You may live happily ever after with the used Linn, but if not, it should be very easy to resell it and recoup most, or even all, of your money. However, never fool yourself into thinking that you own "one of the world's finest turntables", you don't. |
Author: | Foundation First [ Wed Mar 15, 2017 07:00 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Känner att du inte förstår eller hängt med,men det respekterar jag. Har ALDRIG sagt att det är bättre förr,vi har testat en Lingo 1'a och vad/hur vi upplevde den har vi återgett delvis i del 1 av lyssningsredovisningen. Del 2 återstår att redovisa. Motfråga till dig..: Vad vinner Moderatorerna på att misskreditera mig samt andra medlemmar, vars inlägg dom tar bort utan anledning.Dessutom i min egen tråd. Med all respekt,det var i mitt tycke lite för långsökta/utsvävande bitar som jag inte förstod/kände igen mig i så jag avslutar denna dialog.Hoppas du inte tar illa upp. Vänligen Foundation First |
Author: | Stigo [ Wed Mar 15, 2017 07:50 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Roger wrote: Vad är det som händer? Är ju intressanta synpunkter och diskussion! Bästa tråden någonsin ![]() Bra stämmning, roliga öppna diskutioner. Och får man inte tycka vad man vill här ? Skärpning admins, lös det här snyggt nu. |
Author: | haraldur [ Wed Mar 15, 2017 08:32 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Jag har ingen aning om vad som skrivits eller censurerats bort,ger mig lite Kalla kriget,Sovjetvibbar med en kryddning av Nordkorea,fast var det personangrepp inblandat då kan man ha förståelse. Längre upp i tråden citerade jag en recension av LP12'an,om man inte börjar med att gå i försvarsställning så kanske man kan läsa den och dra nytta av tolvans tillkortakommanden i stället. Om det ska hållas på och censureras så är det ingen mening med att skriva här anser jag. Om det är OK och av intresse så kan recitera resten av artikeln,den har också mycket konstruktivt. Har även mer godis kring Lingospåret som ännu inte har framkommit i tråden,kanske Foundation First vill spara dessa till del 2.. |
Author: | Comstedt [ Wed Mar 15, 2017 10:29 ] |
Post subject: | Re: Stampa Takten-Feeling.....lyssningsintryck |
Min bild av tunedem stämmer vartfall inte helt överens med den i LP12 kritiken. Jag tycker spesielt att komplex musik blir lättare att förstå och följa med desto bättre tunedem. Så det finnes definitivt olika definitioner av vad det innebär i praksis. Dock så upplever jag att spesielt de dyraste mest avancerade andra LPspelare som finns, oftast jobbar med stora tunga eller tekniskt avancerade sett att just hålla hastigheten konstant, dvs att takten är nåt av ett viktigaste. Samma med bättre och bättre DAC'ar med mer avancerad klocker. Men det är förstås bara en del i det hele. Men nästan alla stora stjärnor på hifi himlen värderar just att vara i takt som något av det allra viktigaste att förhålla sig till. |
Page 10 of 13 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |