selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Linn service är bedrövlig https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=11274 |
Page 10 of 11 |
Author: | Stigo [ Wed Mar 29, 2017 22:35 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Foundation First wrote:
Fick lite oväntade utgifter nyss, men ska anlita honom så fort det bara går ![]() |
Author: | Comstedt [ Wed Mar 29, 2017 23:01 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
musikpolisen wrote:
Oavsett vill jag tillägga, vet inte opp med det är till nån tröst. Men jag hade blivit "ödelagd og knust" som vi säger i Norge. Jag har haft mest goda upplevelser av Linn och Service, men jag vet faktiskt inte om jag hade velat köpa nåt Linn igen om jag hade vart med om det. Ska man behöva lägga undan en hög pengar för varje ny produkt man köper för eventuell reparationer? Det jag har hört av flera Linn handlare är att man ska kunna köpa ett system i vilken nivå man nu önskar och vara nöjd med det, UTAN Att Uppgradera i 10-15-20år och sen kanske komma in och upptäcka att allt blivit så mycket bättre, bekvämare osv. Och då byta ut anläggningen och göra likadant. Jag förstår att många här och på Linn och Naimforum byter oftare, men många mer normalt hifi intresserade, önskar ha ett system som ä riktigt bra, som de kan bli "förälskade i" och slippa tänka på att byta i många år. Til råd til musikpolisen, vet jag inte helt vad jag ska säga, det måste väl finnas nåt förbrukar råd, Konsumentombudsman, eller liknande i Sverige dit man kan klaga, oavsett vad Linn i Glasgow säger borde svensk handlare har en stor del av ansvaret. Jag hade en Unidisc CS som funkade bra, men jag kommer nog aldrig våga köpa en Linn Mekanisk/fysisk spelare igen oavsett om de plötsligt kom med världens bästa 4k ultra Bluray bd, DVD ,CD i allt... Jag har haft 6streamers från Linn och inga problem förutom software. Och mest problem med det i 2007.. Har under den tiden haft kanske 15bluray spelare, många begagnade, och ingen har laser gått sönder på, även om de flesta har problem med en och annan skiva (samma med alla 4-5oppo jag haft hemma) |
Author: | M4gnetic [ Wed Mar 29, 2017 23:37 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
I Sverige så är det som sagt 3 månader som gäller på reparationer (med reservation för att det har ändrats på sistone) Så det är svårt att gå vidare den vägen. Det är Goodwill från butiken/Linn om de bjuder på ngt efter det. Men som jag sagt ovan - Att inte Linn erbjuder mer än minimikraven är inte optimalt med tanke på vad de säljer. Premiumprodukter ska ha Premiumvillkor. /M |
Author: | sportbilsentusiasten [ Thu Mar 30, 2017 10:08 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Comstedt wrote: Jag har haft 6streamers från Linn och inga problem förutom software. Och mest problem med det i 2007.. Får man fråga varför denna rotation? Jag köpte direkt bästa DS'n o bästa Oppon = klart. (byten är det dyra normalt) Och att dina inte krånglat torde mest bero på att de aldrig hinner bli gamla/slitna innan de byts ut ![]() Har tidigare skrivit att ETT skäl till att Linns lasrar har krånglat är att de tunas hårt för max prestanda. En "vanlig" CD-spelare har klart lägre toleranser så de är inte lika känsliga då laserna börjat tappa precision. |
Author: | musikpolisen [ Thu Mar 30, 2017 22:14 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Har fått klart med Linn gällande ersättning för den långa servicetiden. Fått priset reducerat Från 5500kr till 3600. Så mitt råd till alla som servar hos Linn och blir missnöjda, stå på er och kräv reducerat pris. Kan vara ända chansen att få till en behövlig skärpning hos dom. |
Author: | Foundation First [ Fri Mar 31, 2017 02:19 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
![]() ![]() Känner för att vara lite spontan...Tjiii fick ni belackare ![]() Nu måste jag ju få gnälla lite (eller kalasa) som Siffernisse så subtilt uttryckte sig,ännu mer hedervärt hade det varit av Linn att ta hela kostnaden då den gick sönder igen en månad efter garantireptidens utgång på 3 månader. Men ändå,segern sötma är total för dig....STORT GRATTIS. Ps:Tack för det du skrev i PM'et. |
Author: | Ayn [ Fri Mar 31, 2017 09:29 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Har nu städat lite i tråden. Är lite häpen över vad vuxna människor orkar haspla ur sig. Personangrepp på det här forumet är aldrig okej åt något håll av någon som helst orsak, det spelar ingen roll om "det var han som började" eller liknande. Ämnet är alltså uppfattningen om att det är problem med Linns service och det är då ämnet ni bör hålla er till inom tråden, mina herrar. Edit: Vill förtydliga också att inläggen finns tillgängliga för att ta del av om någon saknar något - PM:a mig i så fall så kan jag ordna. För att inte bryta "flowet" i tråden har jag splittat bort inlägg som i sig varit relativt oskyldiga men då det varit svar på andra inlägg som varit övertramp hade det varit konstigt att ha dem kvar. Inget som jag bedömer har med trådens egentliga ämne har dock försvunnit. |
Author: | musikpolisen [ Fri Mar 31, 2017 15:27 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Som en summering av dom negativa upplevelser jag haft angående Linn service så trots att jag fått en viss ekonomisk kompensation så kommer jag aldrig att köpa en ny Linnprodukt igen. Kommer att se på dom möjligheter till en vettig service som en del av produkten som jag köper. Vilket borde vara en självklarhet för Linn men som inte är fallet. När man dessutom närmat sig andra tillverkare ljudmässigt så finns det absolut ingen som helst anledning att fortsätta handla av ett företag som behandlar sina kunder illa och vägrar ta ansvar fullt ut för dom negativa misstag man begår. |
Author: | M4gnetic [ Fri Mar 31, 2017 16:31 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
musikpolisen wrote: Som en summering av dom negativa upplevelser jag haft angående Linn service så trots att jag fått en viss ekonomisk kompensation så kommer jag aldrig att köpa en ny Linnprodukt igen. Kommer att se på dom möjligheter till en vettig service som en del av produkten som jag köper. Vilket borde vara en självklarhet för Linn men som inte är fallet. När man dessutom närmat sig andra tillverkare ljudmässigt så finns det absolut ingen som helst anledning att fortsätta handla av ett företag som behandlar sina kunder illa och vägrar ta ansvar fullt ut för dom negativa misstag man begår. /M |
Author: | musikpolisen [ Fri Mar 31, 2017 16:44 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
M4gnetic wrote:
![]() |
Author: | smirre67 [ Fri Mar 31, 2017 22:30 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Härligt att höra att de drog åt sig svansen, men man börjar ju fundera lite hur mycket problem Linn har med RMA när det måste ta så lång tid att få en service gjord? Kan ju i och för sig bero på alla som uppgraderar till Katalyst? Är det någon som kan svara på hur lång tid det har tagit att få sin Klimax DS/DSM uppgraderad till Katalyst? |
Author: | torig [ Sat Apr 01, 2017 00:05 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
smirre67 wrote: Härligt att höra att de drog åt sig svansen, men man börjar ju fundera lite hur mycket problem Linn har med RMA när det måste ta så lång tid att få en service gjord? Kan ju i och för sig bero på alla som uppgraderar till Katalyst? Är det någon som kan svara på hur lång tid det har tagit att få sin Klimax DS/DSM uppgraderad till Katalyst? Mycket god service - enligt mig. /mvh |
Author: | musikpolisen [ Sat Apr 01, 2017 00:15 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Bekräftar bara att Linn ger bra service till nyare produkter, problemet är bara att dom nya produkterna en dag är gamla produkter och vad händer då med servicen. |
Author: | Comstedt [ Sat Apr 01, 2017 08:57 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Fikk just mail av Linn, pga att de gått många gånger över budget för att realisera nya design projekt som den nya överdådiga uppföljaren till KIKO med prosjekt namn SIKKO. Därför kommer de nedbemanna service delen i år så mycket som möjligt. Planen är att 2018.04.01 så ska Linn ha två på servis avd. En som tar hand om nya ärenden och en annan som arkiverar gamla ärenden. Ärenden vill räknas som gamla när de lämnat kontoret till Service Mann 1. Också kallat Server One and two. |
Author: | Roger [ Sat Apr 01, 2017 09:23 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Comstedt wrote: Fikk just mail av Linn, pga att de gått många gånger över budget för att realisera nya design projekt som den nya överdådiga uppföljaren till KIKO med prosjekt namn SIKKO. ![]() |
Page 10 of 11 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |