selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Artikulat https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=878 |
Page 8 of 8 |
Author: | Gospodin [ Tue Dec 07, 2004 15:01 ] |
Post subject: | |
Låter ju troligt att folk som lägger t. ex 200 000 på et par högtalare, inte alltid är den grupp som ändrar val om det kostar det dubbla... |
Author: | Mortifikator Crenshaw [ Tue Dec 07, 2004 15:11 ] |
Post subject: | |
sportbilsentusiasten wrote: Men är det inte lustigt att CD12 har LK-bredd, AV grejjerna en annan o Klimax en tredje bredd? Risken är stor att nya multisteget blir en klumpeduns, är jag rädd. / MC |
Author: | Bill50x [ Tue Dec 07, 2004 16:32 ] |
Post subject: | |
Detta var en av de mer intressanta (och lustiga) trådar jag någonsin läst på Linn-forumet. Tänk, jag trodde ni alla var ett gäng seriösa Linn-tråkmånsar ![]() ![]() ![]() En liten reflexion. Många av er är mycket trogna Linn. Dvs alla era grejor är av detta fabrikat och alla uppgraderingar görs med Linn-grejor. All diskussion om prisvärdhet, maximal prestanda för en viss slant, osv, handlar om Linn-grejor. Ur den synvinkeln är egentligen prisdiskussionen i viss mån ointressant, för inom Linn-familjen är väl nästan alltid den dyrare produkten ochså den bättre? Om den sedan är prisvärd är väl upp till den som ska betala för rasket att avgöra? Mer komplext blir det förstås om eventuell prisvärdhet/prestanda jämförs med andra fabrikat. Personligen, utan att ha lyssnat tillräckligt mycket på Linn-grejor, tycker jag att Linn-prylar i mittsegmentet är de som klarar konkurrensen bäst. Men mina erfarenheter är gamla och ska inte hårdras alltför mycket. Om Linn gör rätt eller fel med sin positionering mot kundgrupper och/eller prissättning behövs det inga ekonomiska formler för att räkna ut. Det är bara att titta på deras vinstutveckling under den senaste perioden. Ökar den gör dom rätt, annars fel. Att enskilda individer tycker annorlunda påverkar inte i stort. / B |
Page 8 of 8 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |