selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 08, 2025 04:02

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1018 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 02:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja i dina ögon. Någon annan entusiast kanske vill kunna koppla in ett C4200 till aktiva Katan och ha möjligheten till att höja och sänka volymen.

Var inte så negativ. :evil:

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 02:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roland wrote:
Ja i dina ögon. Någon annan entusiast kanske vill kunna koppla in ett C4200 till aktiva Katan och ha möjligheten till att höja och sänka volymen.

Var inte så negativ. :evil:
Jag är inte negativ :D
Tycker bara det är synd att inte några linjeingångar finns (för radio, skivspelare med riaa-steg, cd-spelare etc) så man fick ett intro-kit till Linns värld....

Som apparaten är konfigurerad idag är den ett billigt (nåja) sätt att få musik i sovrummet eller köket - alternativt att agera DS i en befintlig anläggning där man inte utnyttjar de inbyggda slutstegen. Och då skulle i alla fall jag hellre köpa någon variant av klämbox med dess tydligare display osv.

/ B

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 07:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Och då skulle i alla fall jag hellre köpa någon variant av klämbox med dess tydligare display osv.
Och detta baserat bara på enbart användare vänligheten då? Eller har du jämfört?

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 07:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag skulle tro att det snart kommer en Classik DS med linjeingångar.

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 07:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Även som en del i ett Knekt Multiroom-system hade det varit praktiskt
med några linje-ingångar (för att koppla in t ex DVD-spelare, TV-spel
eller annan "lokal" källa). Den möjligheten fanns med Direktor (RCU,
Line-Receiver och slutsteg i en enda burk).

/M

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 08:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Dags för trådlösa, aktiva högtalare och andra trådlösa enheter som använder lokalt nätverk för distribution av lågnivå. Så slipper man alla kablarna...annars tycker jag hela idén faller. En tryckkänslig, trådlös display vore väl inte helt fel heller...men vad vet jag, dumma människa?

Eller varför inte göra trådlösa, aktiva varianter av alla Linn-högtalare i st f att dutta med en massa kort hit och dit? Eller ha insticksmoduler med slutsteg och filter att sätta in i befintliga passiva högtalare?

Hela poängen med trådlöst är ju...eeee...trådlöst. Why not go all the way och skippa den 10 cm breda lakritsremmen på golvet?

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 08:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lyssnade på Sneaky Musik DS igår och det är en helt okej produkt med ett bra ljud. Prestanda ska enligt Linn vara bättre än Majik CD men ingen jämförelse gjordes på T&T igår. Övrig utrustning var aktiva Majik 140, Majik x100 och Majik I. Man styr den som de övriga DS produkterna med en pc, mobiltelefon eller Linn fjärr för enklare funktioner typ ändra volym och byta låt. I ett rum så spelade man på Sneaky DS och ett par komponent 110 och det fungerade bra kanske inte det mest optimala men förstärkaren på 2x20 watt är ganska kraftfull ändå. Så Sneaky DS kan användas som källa, källa + försteg eller ett komplett system som du kopplar till ett par högtalare. Produkten är helt klart prisvärd.

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 08:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ang trådlöst: För bästa resultat bör nog varje högtalare i så fall ha en
inbyggd DS eller liknande.

Inte så dum tanke faktiskt, förmodligen klart bättre potential än de
trådlösa system vi ser idag...

/M

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 08:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Clas wrote:
Bill50x wrote:
Och då skulle i alla fall jag hellre köpa någon variant av klämbox med dess tydligare display osv.
Och detta baserat bara på enbart användare vänligheten då? Eller har du jämfört?
Enbart baserat på vad jag sett på bilder och läst. Lyssningsintrycket av Diver är det första jag läst.

För mig är de inbyggda slutstegen bortkastade om det inte finns några linjeingångar och en omkopplare. För vad ska man ha slutstegen till om man ändå kopplar apparaten till en befintlig anläggning? Och om man kör den "stand-alone" vill man kanske lyssna på radio eller spela en CD emellanåt?

Produkten är lika märkligt begränsad som Klimax DS, världens bästa (?) och dyraste (?) DAC som inte ens har en ingång för en CD-spelare/transport.

/ B

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 09:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Som namnet antyder så är det både en Sneaky och en Knekt-produkt.

Den är därför inte tänkt som en primär anläggning i ett hushåll. Därför
är inte de inbyggda stegen bortkastade. Men som jag skrev ovan, den
hade blivit mer användbar även i ett Knekt-system om den hade några
extra ingångar.

/M

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 10:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det går även att lyssna på internet radio i den men för det krävs en pc eller någon styrutrustning. Går det föresten att lyssna på radio i de andra DS produkterna? Det enda den har gemensamt med knekt prylarna är att du kan ansluta en RCU för att styra produkten men du kan dock inte koppla in den i ett befintligt knekt system i ett annat rum än där huvudenheten finns och då blir den som källa. Andy sa att namnet kanske inte är helt lätt att tolka och ska inte förväxlas med tidigare sneaky produkter. Tycker själv det är synd att den inte har någon typ av display som Squeezboxen där du kan söka och blädra bland musiken. Det tycker jag är det bästa med SB skulle själv valt det framför inbyggda slutsteg.

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 11:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag var på Tot i går under dagen och passade på att lyssna på Sneaky DS. Först tillsammans med de aktiva Majik 140, och jösses vad det lät bra och svängde. Andy spelade en variant på Stairway to Heaven med spansk gitarr, någon annan som hörde den? Fick även jag lyssna på Sneaky ensam med Komponent 110, och det lät förvånande bra. Ett otroligt prisvärt system i mina ögon. Det skulle vara ytterst intressant att jämföra Sneaky mot Squeezebox...

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 18:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Produkten är lika märkligt begränsad som Klimax DS, världens bästa (?) och dyraste (?) DAC som inte ens har en ingång för en CD-spelare/transport.
Roland har rätt, nu är du onödigt negativ Bill!
Här släpper Linn sin kanske mest prisvärda produkt någonsin (dryga 12k med CDprestanda som bättrar Majik a 29k PLUS bra för/slutsteg) o du klagar som fan :?

Varför Klimax DS inte har ingång för CD/transport vet du, o ändå skriver du detta?

Du närmar dig trams-nivån.

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 18:30 
Site Admin
Site Admin

Det finns ju en hel hög med Luleåbor här på forumet, nog måste det väl kunna komma fler intryck av spelaren efter ToT:s kväll!! Vad säger skottarna om dess prestanda, hur står den sig mot befintliga / LK-lådor m.m.
gearslave wrote:
Jag var på Tot i går under dagen och passade på att lyssna på Sneaky DS. Först tillsammans med de aktiva Majik 140, och jösses vad det lät bra och svängde.
Har du någon uppfattning om den jämfört med andra lådor, som Ikemi/Kairn/LK140 och Majik CD / Majik-I till exempel?

Last edited by Sony on Wed Apr 23, 2008 18:32, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 23, 2008 18:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det var runt 30 pers där och lyssnade så några hänger säkert på Selleri.

Det som jag tyckte var trist och lite märkligt var att man inte jämförde den med någon annan spelare. Alla andra demo som jag varit på så har man alltid startat med något som är sämre och gått vidare upp på bättre källa. Tycker själv det skulle varit kul att kört Ikemi, Majik och sedan Sneaky DS.

Post new topic  Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1018 Next

All times are UTC+02:00