selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 18:04

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Mon Sep 12, 2016 18:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Feb 02, 2007 12:02
Posts: 108
Location: Östersund
KAN II är en fantastisk högtalare och hittar du väggfästena som såldes tidigare är den inte bassvag trots sin storlek, frfa har den en jäkla bra tunedem-kvalitet. Jag kör den i sovrummet med en Unidic SC och ett 2100 slutsteg och det är inte sällan jag hamnar där istället för framför huvudstereon i vardagsrummet, det är ngt med den setupen som är otroligt tillfredsställande, tror nog naimen kommer ge samma känsla


Top
   
PostPosted: Mon Sep 12, 2016 20:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Hejsan! Det blev ett par Keilidh till Naiten.
Det låter riktigt trevligt trots att källan är Spotify via Iphone 5. Det finns något med denna setup som jag saknar i min egen anläggning, kan inte riktigt säga vad det är, det är något med "soundet".
Jag skall försöka fixa en bra källa, tror att det finns potential.
Det roligaste är att min son (15 år) börjat lyssna på all möjlig musik som han inte spelat tidigare :D tex: Pink Floyd, Led Zeppelin, David bowie, The Doors och mycket annat som jag aldrig hört.

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
PostPosted: Mon Sep 12, 2016 22:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Stephan wrote:
Hejsan! Det blev ett par Keilidh till Naiten.
Det låter riktigt trevligt trots att källan är Spotify via Iphone 5. Det finns något med denna setup som jag saknar i min egen anläggning, kan inte riktigt säga vad det är, det är något med "soundet".
Jag skall försöka fixa en bra källa, tror att det finns potential.
Det roligaste är att min son (15 år) börjat lyssna på all möjlig musik som han inte spelat tidigare :D tex: Pink Floyd, Led Zeppelin, David bowie, The Doors och mycket annat som jag aldrig hört.
Känner igen "sonensyndromet", så grymt kul när barnen lyssnar på musik man själv gillar. Satt och kollade på Matrix med sonen i helgen (ljudet ut till stereon), dom spelar lite "rage against the machine" i den filmen, sonen gillade dom skarpt. Kul eftersom jag upplever dom som lite svåra att smälta i början.
Självklart får man ju bjuda till åt andra hållet och sitta och lyssna med på lite modern populärmusik (fyförsat...), och visst kan man hitta lite guldkorn, som t.ex. Rihannas "Higher".

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Tue Sep 13, 2016 12:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Kul att återväxten är säkrad, min grabb har också letat sig till musikintresset,en Iphone 5 agerar även där källa rätt ofta,minns hur idiotförklarad jag blev när jag berättade att jag använde luren emellanåt. Vidhåller att det är lyssningsbart. Sen är det kul när det börjas komma annorlunda musik ur högtalarna än min musik,sonen snappar upp det jag lyssnar på och jag hans musik.
Keilidh är ingen dum förstahögtalare, hade själv sådana,tror jag betalade 6950:- för dem nya på den tiden. Stenfoten var extra tillbehör.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited