Funderingar slår till igen, allt från Exakt till att ta bort det aktiva och gå passivt med Lejonklous förstärkare....
Men den här gången ska jag faktiskt försöka få till en fungerande
hemmabio i vardagsrummet.
Utgångsläget är det system som finns idag, dvs aktiva Majik 140 (Drivs med min DSI och en majik 6100).
Jag har ett hemmabiosystem uppe på övervåningen, men det är lite trångt och vi ser ändå mer film tillsammans i vardagsrummet så då går tankarna på att få till det okej här nere.
Ingen projektor (ännu) men det kommer nog på 1 eller 2 års sikt. Tanken är att köpa en vettig hemmabiostärkare som kan driva center och surround (bak), och sedan växa allt eftersom budget och behov blir tydligare.
Budget ca 20k. Kan gärna köpa begagnat om det är läge för det.
ALT 1 - Anthem MRX 520 (ny) - hela budgeten rök där.....

Inga högtalare med andra ord. Tror inte resten av familjen uppskattar den lösningen...
ALT 2 - Majik 112 (Vit) - kostar ca 9k ny (Kan man köra med en majik 109 som center?). Inköp av Unik för bakhögtalare, eller ett par Monitor audio Bronze.
Hemmabiostärkare - inte särskilt kräsen - den ska driva center och surround, och kunna skicka signalerna rätt, och vara möjligt att bygga på med Atmos etc. Kravet är pre-out på fronterna (vilket betyder att jag skulle kunna dra ner den starkare jag har där uppe men det är lite bökigt att koppla ur allt...)
Typ Denon AVR-X4100 eller nyare....
Hur har ni forumister löst era behov av hemmabio tillsammans med musiken?
Skulle hemskt gärna ha ett Linn Exakt surround system, men det lär inte ske förrän den där Trisslotten hittar högvinsten...