a.g wrote:
Aleann wrote:
(Att ens prata om pris på lossy musiktjänster när man lagt en bra slant på stereon känns faktiskt lite.. bakvänt. Som att diskutera pris på billigaste skitdäcken till Mustangen man just köpt.)
En bättre liknelse är att det är som att Porsche plötsligt beslutat att deras bilar inte går att vardagsköra på vanlig väg utan bara på bana eftersom de tycker att det är roligare. Eller för att ta en mer närliggande liknelse som att Linn skulle bestämma att utrustningen jag köpt bara kan användas för att lyssna på Deutsche Grammofon eftersom Naxos inspelningar oftast är träiga och mekaniska. Linn ska precis skita i vilken källa till musik jag använder. Jag som kund vill välja Spotify av flera olika skäl och att Linn teckat ett troligen lönsamt exklusivt kontrakt med en av flera konkurrrande streamingtjänster tycker jag som kund är dåligt. Jättedåligt.
Jag håller inte med dig. Jag som kund har inget behov alls av en lossy källa. Hade jag resonerat åt det hållet hade jag nog inte köpt linns grejer alls då en stor del av deras filosofi under alla år varit just "skit in, skit ut" eller på deras språk, source first.
Dessutom är det så att stödet inte fanns när du köpte din streamer, Linn har heller aldrig sagt att stöd skall komma. Så vad är problemet? Man kan inte alltid komma i efterhand och kräva saker och ting.. Vill man prompt ha en streamer som har inbyggt stöd för en lossy musiktjänst så är det väl bara att köpa en streamer som har uttalat stöd för det?
Om det nu är så att de tecknat ett exklusivt avtal med Tidal där vi som linnkunder faktiskt fick gratismånaders utprovning så säger jag hellre: tack Linn, jag är då helnöjd med det och jag tycker det är bra. Jättebra.
Mitt glas är då halvfullt..