John wrote:
Generellt så ställer Linn inte ut på mässor i egen regi, de gånger vi har ställt ut Linn på Stockholmsmässorna så har vi förutom allt slit även bekostat kalaset, och tyvärr har det tidigare inte fallit ut i varken mer intresse för Linn eller försäljning...
Vilka vi? Faktiskt.se har som policy att de som är involverade i branschen ska ange detta i sin signatur, vilket jag tycker är en bra idé. Jag är tyvärr inte så hemma bland Linn-återförsäljare att jag vet var John kommer ifrån
High Fidelity kanske?
Själv har jag sett/hört Linn två gånger på mässa, första gången var på Sheraton för typ 10 år sedan. Ren katastrof om ni frågar mig, underlig setup, undermålig ljud- och musikupplevelse. Andra gången var i ett mycket mindre rum, också på Sheraton. MYCKET trevligare, lät fantastiskt bra. 242:or och Klimax-elektronik om jag minns rätt. Men, Linn har samma "problem" som tidigare nämnda AR/Sonus Faber, det låter inte spektakulärt nog. Det låter bara musik. Och vi mässbesökare blir ständigt uppfostrade till att lyssna efter detaljer i mässjazz och annat mök istället för att lyssna efter musiken. Det är svårt att hävda sig i den "genren"!
Att räkna hem ett mässbesök är svårt, det handlar ju ofta om ett långsiktigt imageskapande. Här borde Linn ställa upp med resurser kan man tycka. Att skicka två man till en butik som demar något nytt över ett glas vin kostar ju faktiskt en del det också. Men det kanske ger snabbare resultat?
/ B