selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 21:38

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Dec 23, 2015 13:57 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Är det någon av er som styr systemet med hjälp av en Android padda? Går det att få till alla funktioner eller måste man bita i det sura äpplet och köpa en iPad? Streamar nu med en Bluesound Node2 men det är på väg en ADS/0, DS´en kommer att kopplas ihop med min Exotik+DA(AK fw), vad jag har kunnat utläsa så måste man väl köra med en iPad för att få full funktionalitet, eller?

Som lekman inom området så skulle jag vara tacksam för synpunkter av er som är väl insatta inom detta område.

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
PostPosted: Wed Dec 23, 2015 16:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Aug 26, 2005 14:15
Posts: 315
Location: Luleå
Kör med både ipad och android och tycker att det funkar lika bra på båda :D (Kinsky)

_________________
Vardagsrum: Anthem Avm 70, Akubarikar/A, JL E112 sub, Linto
Lp12, Akito II/B renoverad hos Linn, Karousel, Kore, Trampolin, Radikal, Koil

Lk 1,Tunebox, Lk 2, Lk 280, Lk 280 spark, Kaber

, Lingo 1


Top
   
PostPosted: Wed Dec 23, 2015 16:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Att Kazoo inte finns till Android måste nog ses som något negativt. Kazoo har funktioner som saknas i det äldre styrprogrammet Kinsky.

Jag skulle nog säga att en enhet med iOS är ett säkrare kort än Android. Linn kommer troligen att fortsätta prioritera att det finns styrprogram till just iOS. (iPad / iPhone)


Top
   
PostPosted: Wed Dec 23, 2015 16:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Värt att observera att det dock finns en Kazoo-beta ute för Android, se http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=32083. Rätt snart förmodligen ute i slutversion. Har bara provat mycket sporadiskt på Android-phablet själv, men kommer säkert vara bra när den väl är slutligt släppt. (Ska väl läggas till att jag idag själv oftast använder Kazoo för iPad som kontroll.)

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Wed Dec 23, 2015 17:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Linncredible wrote:
Värt att observera att det dock finns en Kazoo-beta ute för Android, se http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=32083. Rätt snart förmodligen ute i slutversion. Har bara provat mycket sporadiskt på Android-phablet själv, men kommer säkert vara bra när den väl är slutligt släppt. (Ska väl läggas till att jag idag själv oftast använder Kazoo för iPad som kontroll.)

Tack för informationen, när sen DS´en kommer så skall jag nog prova betan för android, och om det sedan visar sig att det inte fungerar tillfredsställande så får man väl införskaffa sig en iPad.

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
PostPosted: Wed Dec 23, 2015 18:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Nov 03, 2005 14:35
Posts: 292
Location: Västerås
Testa Lumin appen. Kör den i telefonen (IOS) och tycker att den funkar bra. Den finns även till Android. Kan vara värd att tanka hem och testa innan du lägger ut pengarna på en Ipad (visserligen är Spaden bra, men det blir en dyr fjärrkontroll om man säger så...)


Top
   
PostPosted: Thu Dec 24, 2015 22:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Lumin var ju kanon. Stort tack!!

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Thu Dec 24, 2015 23:16 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Tack för tipsen, skall ladda hem apparna färdigt så är det bara att börja prova när väl ADS´n kommer med bussen till Happis, lär ju dröja ett tag nu i juletider.
Jovisst skulle det ju vara bra om man kunde klara sig med den android plattan den finns ju redan så att säga.

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
PostPosted: Fri Dec 25, 2015 01:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Hej smirre67,

Mitt tips är BubbleDS (för Android, jag har en Samsung Galaxy S4 och Galaxy Tab S). Den är inte gratis, men den är väldigt, väldigt bra tycker jag. Jag använde Kinsky tidigare och det var ett konstant helvete, rent ut sagt. Såhär i efterhand, när jag haft BubbleDS i ett år ungefär, förstår jag hur viktigt det är att man har en BRA kontrollpunkt. Segheten och instabiliteten, som jag upplevde med Kinsky, förstörde mycket av musikupplevelsen för mig. Nu funkar bara allting, hela tiden, utan problem.

Jag saknar ingenting. Andra med erfarenhet av BubbleDS kan gärna fylla i med ev. nackdelar och brister, som de har efrarit.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited