HCL wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
... Att detta NU blir extra känsligt är då Linn samtidigt byter mot gamla principer och låter som alla andra bolag. Tekniska specar...digitalt är perfekt...source last...
KATASTROF!
jag är genuint nedstämd 
Just detta tycker jag är märkligt. För mig spelar marknadsföringsretoriken ingen roll, den är ändå inte vare sig intressant, relevant eller ens riktad till mig som kund sedan över 25 år tillbaka. Huruvida den eventuellt mer marknadsanpassade retoriken skulle vara katastrof har jag endast en vag uppfattning. "The source is in the speaker." är i.o.f.s. lite löjlig. De tycker sig troligen behöva rikta sig till bredare grupper och då kanse det behövs en annan retorik? Se t.ex. på hur man på andra forum skriver om Linn och deras äldre marknadsföringsstrategi. Å andra sidan finns Linn fortfarande kvar, till skillnad från många andra som försvunnit från marknaden.
"source last"???
Var fick du det ifrån?
Source in the speaker = source last.
Om man vet hur viktigt det är med rippning, nätverkstweak, NAS, mm är det ju galet att påstå "Source in the speaker".
Eller om man demar olika system - något som alla gamla Linnkunder gjort massa gånger. En bättre arm på en LP12 (eller bättre DS) slår ju ALLA andra uppgraderingar längre bak i kedjan.
Som pekka skriver: Linn har tyvärr lämnat sin unika marknadsposition och närmat sig konkurenterna som fokuserar på specar, teknik och trist marknadsföring.
Då man idag gör "samma grej" som alla andra återstår till slut bara teknikrejs och prispress. Galet dum strategi som går emot all sans, då Linn aldrig kan göra det lika bra som aseaterna.
Jfr med B&O som hade samma unika position men valde fel väg och se vart det ledde dem? En gång i tiden var de kända för unika produkter med unik deign o grym prestanda...och SANSLÖST lojala kunder!!
B&O var creme de la creme - alla talade om märket o dess produkter med respekt.
Helt klart ska Gilad ha stor repekt för att ha räddat bolaget! Det var han som tryckte på DS utvecklingen, BRA. Linn fick åratals försprång mot alla andra.
Men Linn påstår att "Source in the speaker", samtidigt som det är en baggis att dema att KEDSM är bättre än AEDSM in i valfri exakthögtalare.
Eller baggis att dema att en bättre NAS ger bättre musikalitet.
Och ställ KEDSM på ett bättre rack o testa igen...
Istället kunde Linn promotat Exakt med att "trots begränsningarna har vi lyckats göra världens bästa integrerade högtalarsystem" utan det helt onödiga avståndet ifrån Source first.