selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Stockholmssafari
PostPosted: Sat Nov 15, 2014 18:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Hello music lovers!

Lite inspirerade av tidigare skriverier av våra norrländska vänner, har leif_lar, bose och jag här på forumet pratat lite om att det vore trevligt med nån form av lite opretentiöst hifi-safari även här i 08-land. Träffas några personer, lyssna på några olika anläggningar i hemmiljö över en fika eller öl och snacka musik mm. Vi funderar faktiskt på att köra ett första get-together redan nästa lördag (22 nov.), med början nånstans runt 16.00 och några hembesök därefter. Exakt hur många och hos vilka kanske är läge att bestämma när vi vet hur många som är intresserade etc. Gruppen bör väl av praktiska skäl inte bli alltför stor, så jag gissar att om det blir folkstorm så är det först till kvarn som gäller. (Tyvärr kommer undertecknad ha sin ADS inne hos Linn för konvertering just då så jag har ingen anläggning att spela på den helgen, ber att få återgälda andra linnisters gästfrihet gången efter istället!)

Är du intresserad av att hänga på så skriv en rad i tråden och PM:a leif_lar eller mig så att vi kan byta kontaktuppgifter när det närmar sig!

leif_lar och bose, komplettera gärna här i tråden om det är något ni tycker jag har missat!

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
 Post subject: Re: Stockholmssafari
PostPosted: Sun Nov 16, 2014 01:33 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Oj vilken rolig ide! Jag är gärna med, om det skulle passa med övriga planer vid det aktuella tillfället. Just nästa helg kommer det inte passa så bra med besök hemma hos mig heller, men gärna vid ett något senare tillfälle. Jag ska kolla hur nästa helg ser ut för min del, och återkommer med besked.


Top
   
 Post subject: Re: Stockholmssafari
PostPosted: Sun Nov 16, 2014 11:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Jag har precis som Linncredible min ADS på spa hos HF.
Har kopplat en Sneaky tills vidare så det går att lyssna men inte så kul. Desto roligare blir det förhoppningsvis om en dryg vecka, lagom till nästa träff :-)

Jag och Bose var på Linns 40-årskalas i somras, jag har lite bilder jag kan ta med och visa om intresse finns.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
 Post subject: Re: Stockholmssafari
PostPosted: Mon Nov 24, 2014 13:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Hej och tack för i lördags!

Mycket trevligt, särskilt stort tack till kravm och bose som generöst bjöd in oss övriga (undertecknad och leif_lar, per fick tyvärr förhinder) för att spisa lite analoga och digitala vax i sina trevliga hem. Riktigt kul att på samma kväll först få höra en riktigt fin Exakt-anläggning med digitalt källmaterial och därefter en suverän "analog" anläggning med vinyl i starten av kedjan. Mycket trevliga anläggningar båda, båda vääääldigt bra, på lite olika sätt dock. Exakt-anläggningen spelade väldigt fint, särskilt mot slutet, antar att det berodde på att slutsteg mm då var riktigt uppvärmda. Riktigt, riktigt bra. "Blue camel" rockade fett, som dagens ungdom väl skulle ha uttryckt det hela. :D När vi sen åkte över till bose kördes först en del digitalt, mycket bra, men jag tycker att det var när bose snurrade igång sin 12:a som den verkliga magin uppstod. Pink Floyd, Sinatra och Elvis - fantastiskt bra. Det var flera minuter in i vinylspelandet som jag själv märkte att konversationen mellan de samlade linnisterna hade självdött, så mycket drogs man in i musiken. Se där ett kvalitetssignum om något.

Också väldigt trevligt att snacka lite Linn, tune dem, internkabelriktningar, 40-årsjubiléet, hur trevligt det vore att få Wimp integrerat i Kazoo server, rippningsprogram och annan livets nödtorft för en linnist.

Vi pratade mot slutet om nästa träff nån gång andra halvan januari. Ser redan fram mot det!

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited