selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 18:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Exotik
PostPosted: Wed Nov 10, 2004 00:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Hej! Ni som verkar inne på exotik (jag har köpt en) och vet hur man (exakt) ska koppla för bästa stereoljud, svara gärna här!

Jag har troligen kopplat i princip rätt, men eftersom jag inte är någon expert på området, kanske det finns uppenbara misstag jag har gjort!

MVH

Gospodin:)


Top
   
 Post subject: Re: Exotik
PostPosted: Wed Nov 10, 2004 10:25 
Gospodin wrote:
Hej! Ni som verkar inne på exotik (jag har köpt en) och vet hur man (exakt) ska koppla för bästa stereoljud, svara gärna här!

Jag har troligen kopplat i princip rätt, men eftersom jag inte är någon expert på området, kanske det finns uppenbara misstag jag har gjort!

MVH

Gospodin:)
Som jag sa tidigare: ta hjälp av din Linn-handlare.

Annars ska du koppla två signalkablar (kolla så att pilarna på kablarna pekar i riktning med signalen, dvs från Exotik mot slutsteget) mellan FRONT-utgångarna på Exotik (förväxla INTE med FRONT-ingångarna! Utgångarna är längst till vänster om du tittar på Exotik bakifrån) till två ingångar på ditt slutsteg.

Det är väldigt viktigt att du kopplar högtalarkablarna rätt, annars kan högtalarna eller slutsteget skadas allvarligt! Läs instruktionerna i manualen.... men helst: kontakta din handlare. Kontakta din handlare! Kontakta din handlare! osv :)

/ MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 10, 2004 11:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Gospodin: Har du köpt den begagnat? Om inte har du betalat över 25' för en liten låda, och då är väl det minsta du kan be handlaren om att denne ställer in och kopplar in lådan på bästa sätt. Är det 20 mil bort så kanske det är lite långt att åka men då bör du ju kunna få guidning per telefon hur du ska koppla in den i resten av stereon oavsett om övriga delar är köpta på samma butik eller ej....IMO förståss.

Edit: Välkommen till forumet för övrigt! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 10, 2004 15:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Tack för ditt svar "mortificator" ( :) ) Jag ska kolla på saken...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 10, 2004 15:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
fyi - annars har ju Morti gjort en exotik guide (ovanför denna länk) som beskriver 5.1 system...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited