Sony o Pekka - orsaken till att några kände behovet att starta Melodik har vi ju snackat om tidigare?
Det var för att de kände att det hela tiden blev tjafs på Selleri avseende grundläggande frågor, de två vanligaste var väl "vad menas med bättre", "vad är Tune Dem" - samt en väldig massa frågor på VARFÖR olika tweaks skulle funka (cat5 kablar, NAS, HDD, SSD, RAMminne mm.
Så istället för att diskutera hur man kunde förbättra prestandan, blev fokus på VARFÖR (rent tekniskt) skulle det funka med X tweak...och UTVÄRDERINGSMETOD...
Så fort någon postade ett tips på att förbättra prestandan kom inlägg som var ifrågasättande och krävde förklaring på varför det skulle fungera - frågor som för dessa personer var helt ointressanta.
Och jag tycker FÅ inlägg med kvalitet, är bättre än många utan...
Och tramsinlägg där man tävlar om att vara lustig, ofta över andra vill jag inte ha. Jag har inte forum för att umgås med vänner eller bli populär- det gör jag live.
(inte så farligt på selleri överlag men en period var det det)
På Lejonklou och Melodik slapp de som endast ville fokuser på prestanda, dessa evinnerliga frågor och alla tramsinlägg.
Jag tycker det skulle räcka med ETT forum, tex Lejonklou. Något svenskt behövs inte, men det har jag ju redan skrivit- det med