selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:37

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Mar 08, 2014 19:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Jag har nu införskaffat det det mesta för at få lite ljud på sovrummet.

Kommer har K106 +4st K104 kanske 2 til. Får se om det blir 5.0 7.0 eller eventuellt subb til senare.

Det jag har nu, 1st K106+ 4st K104, 1 kinos +1 Majik 4100 orginal dynamik.

Systemet kommer nog bara användas til lite film och spel antagligen blir det en Epso tw9100 som nu är i vardagsrummet til hösten då jeg tänkt uppdatera projektor.(har en liten duk sedan tidigare över)

Jag har hela tiden tyckt at kinos och Majik är et stort steg upp fron onkyo även i surround. Men frågan är om det är värt alla boxar (blir installert i en stor garderob med skutdörrar där det går at få til hyfsad ventalasjion. Men eftersom det bara kommer användas hdmi kan det ibland bli så att det går att köra HD ljud och det borde vartfall jämna ut lite av skillnaderna....
JAg kan få onkyon för 10k så den är inte så dyr. Jag har 3 gitarrer med case + förstärkare också redan i garderobben och ser på nån ett par gitarrer til så det är inte så at frun tycker at jag har för lite saker i garderobben som det är...

JAg har nyaste ADA Rhapsody i vardagsrummet til surround där och senaste Klimax kontrol och Klimax DS, K320A+K345A musik, K340A +aktiva ATC+ Fathom 113 subb för film

Är det värt all ekstra utrustning eventuellt 3boxar, kinos, 2 steg Majik för att få til allt. Det kommer spelas Ps3, ps4 och ses en o annan film, förhoppningsvis kan barna se nån disnyfilm där med medans pappa lyssnar på musik i vardagsrummet så det är också tänkt för att frigöra övriga anlägg til mig själv. Frun vill ha så lite som möjligt, har fundarat på K350 Eksakt i framtiden men jeg tror inte jag sparar KK och KDS då det är för mycket pengar bundet i det. Och K320A hamnar i så fall som bakhögtalare i vardagsrummet.

Edit: Kommer inte ha nån dedikert Bluray spelare i sovrummet, blir med playstation 3 eller 4a. MEdans jag har en dedikert spelare i vardagsrummet.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 10, 2014 15:52 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Fri Jan 30, 2009 23:30
Posts: 23
Linn-kombon låter bäst för musik? Men den "nyare" Onkyon kanske inte ligger så långt ifrån ändå. Beror på hur hifi-känslig man är :). Tänker om det är HDMI så kommer Onkyo kanske vara smidigare om det blir mestadels film...men då ska man väl tänka också att även linn-kombon låter bättre med bättre källmaterial.

Tar du Onkyo så kanske du kan sälja Kinos + Majik till mig billigt ;) (jag har k104 + majik112 center själv hemma).


Top
   
PostPosted: Sun Jun 29, 2014 11:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Blev en T+A K8 istället, har bara testat hos handlare men den klarar allt jag önskar och gör det bra...

Alternativet för att få det minst lika bra hade nog varit, Kinos, M4100+M3100+Oppo105/95 analoga kablar +MajikDS

Så den sparar några boxar


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited