selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:31

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Fri Oct 25, 2013 18:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jan 29, 2005 23:36
Posts: 156
Location: Luleå
Jag överväger att rigga upp ett par högtalare i köket, för att få ljud där utan att vrida upp volymen i vardagsrummet alltför mycket. Har högtalare och förstärkare till ändamålet (Kan/Nait), men ingen källa.

Tape-out från försteget vore såklart en variant, men det vore skönt att slippa dra kabel genom hela lägenheten. En snyggare lösning vore att ha en källa som kan ta emot Songcast från min DS i huvudsystemet och få synkat ljud på båda håll den vägen. Så vitt jag kunnat se finns det dock inget annat än just DS-spelare som fixar det, trots att Songcast väl sägs vara en "öppen" standard. Har jag fattat fel på någon punkt, eller är det som jag tror?

Alternativet att köpa en Sneaky DS finns ju, men för de pengarna känns en Naim Unitiqute mer lockande (dock faller ju Songcast bort där).

Har en Raspberry Pi som jag hoppats kunna använda till ändamålet. Har hittat lösa rykten om att det ska kunna gå att få in Songcast-funktionalitet i den, men inte riktigt fattat hur. OhMediaPlayer har nämnts, men det projektet verkar insomnat. Nån som vet mer?

_________________
EADSM & LP12 (Ittok II, Karma, Lingo I) - AEB 10 - 2xC4200/D - Keltik

TV: Apple TV - Sneaky DSM - Unik

Kök: Sneaky DS - Majik I - 2x LK100 - Kaber

Kontor: Sneaky DS - 5110


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited