selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 20:26

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Exotik DA, Vad kan den.
PostPosted: Thu May 23, 2013 21:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Jag har precis ställt mina Kaber åt sidan ett tag för att lira Kan II med mitt nyförvärvade KCT. Detta föranleder att KCT inte har någon RCA ut och att jag där av skulle vilja få min Exotik att skicka en signal till min Melodik. Men det gör den inte, jag trodde man skulle välja small speakers och SUB till. men inget händer.

Är det någon som vet vad den gör med Small speakers. Det finns ju en annan funktion för att klippa låga FQ?

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Thu May 23, 2013 21:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Image

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Fri May 24, 2013 00:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Lupus wrote:
Jag har precis ställt mina Kaber åt sidan ett tag för att lira Kan II med mitt nyförvärvade KCT. Detta föranleder att KCT inte har någon RCA ut och att jag där av skulle vilja få min Exotik att skicka en signal till min Melodik. Men det gör den inte, jag trodde man skulle välja small speakers och SUB till. men inget händer.

Är det någon som vet vad den gör med Small speakers. Det finns ju en annan funktion för att klippa låga FQ?
Har du ställt in det så i speaker setup? 2 main speakers+ sub? Vad har du ställt in för delningsfrekvens i Exotiken? Vilken i suben? Har du testat att cykla genom de olika varianterna med "Surr" på fjärren?

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
PostPosted: Sat May 25, 2013 07:20 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Wed Sep 02, 2009 22:22
Posts: 72
Location: Bromma - Stockholm
Tror inte att du skall köra speakers small. Har fått för mig att det är för extremt små högtalare, jag kör Unik som large.

Jag får bättre resultat med Akurate Kontrol med sub kopplad till lågnivåutg från slutsteg, dvs samma signal som till högtalare. Dvs använder inte sub utgången på kontrolen. Om man använder subutgången så ställer man in att man har sub i settings och då dyker ett val upp när man kör runt i med surr knappen, som berättas oven, som heter stereo sub. I alla fall på min akurate kontrol - som ju skall vara samma som din exotic.


Top
   
PostPosted: Sat May 25, 2013 08:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Äntligen! :D

Tack så jätte mycket, jag hade helt missat surr knappen, vet inte hur det är möjligt då jag tycker att jag lusläst manualen och nog haft exotik i två år. Nu fungerar det i alla fall.

Jag har för närvarande large på frontar, och matat in att de spelar till 40hz subben tror jag delar vid 55hz eller något i den stilen.

Har också snabb laborerat med Large och Small på fronten, och tycker också att large blir bättre.

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Fri Jun 07, 2013 23:51 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Tue Nov 01, 2011 00:13
Posts: 14
Ser ut att vara en underbar setup du har just nu.

Kan du beskriva lite mer hur KAN sköter sig när dom blir matad med din signalkedja med KCT på slutet?

_________________
Rega P3-24 (Dynavector 10xV5 HOMC)- Linn Akurate DSM Renew- Av5125(aktivt)- Linn K-400- Linn Keilidh (KU-stone, Nya Diskanter).
Nästa steg: Akurate 242 känns rimligt just nu.


Top
   
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 22:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Jag var i det stora hela jätte nöjd med vad Kan II presterade. KCT plockade ut en rad fina Hifi parametrar som jag inte trodde var möjligt. Problemet med Kan är att de överdriver och artikulerar mellanregister så att mycket musik låter jätte snyggt. Enkel och vokal musik var en ren fröjd. Men skramligare musik med att brett register "censurerades" så att det aldrig blev riktigt bra. Jag har nu gått tillbaka till aktiva Kaber vilket jag trivs mycket bra med.

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 22:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Katten vilket torrt inlägg. Det skall sägas: det var fantastiskt! Jag skulle lätt kunna leva med den uppsättningen. Dock är Kaber mer prisvärda i sammanhanget.

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited