selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon Apr 29, 2024 01:19

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Simple Audio
PostPosted: Fri Jul 06, 2012 22:23 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sat Jan 01, 2011 15:51
Posts: 61
Location: Stockholm
Såg att produkterna från Simple Audio har dykt upp i Sverige nu. Är det någon som har lyssnat på dem?

Peter Murphy som var på Linn är en av grundarna till Simple Audio. De har en Room player med inbyggt slutsteg som prismässigt ligger mellan Sonos connect:amp och en Linn Sneaky.

http://simpleaudio.co.uk/

Anders


Top
   
 Post subject: Re: Simple Audio
PostPosted: Fri Jul 06, 2012 23:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Jag tror att det var någon på Lejonklou forum som lyssnat på den men som sa att den var mycket sämre än en sneaky tyvärr=\ Men flera lyssningsintryck är självklart välkomna!

Förstår itne hur man kan ha jobbat på linn och inte förstått tune dem, ja, det är förunderligt.

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
 Post subject: Re: Simple Audio
PostPosted: Sat Jul 07, 2012 11:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Nov 15, 2009 15:12
Posts: 248
Men doze84. Du hade ju fått en bekräftelse, som du citerar på din egen blogg:

"We are well aware of the tune dem methods and consider it when designing. Of course the basic electronic design must be good and we also ensure that this is the case!"

"Någon har lyssnat" - känns inte helt uttömmande.. så som sagt -> fler lyssnare behövs (och intunad anläggning förstås - random-lyssning i butik funkar kanske inte så bra) :)

_________________
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rega Planar 3 > Linn Adikt, Rega Planet, Chord Chrysalis, Naim Nait 1, Nac A5 (Linn banan-k:-), Linn Kan V, Harmonihyllan® Oden>>Black Ash


Top
   
 Post subject: Re: Simple Audio
PostPosted: Sun Jul 08, 2012 01:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Jo jag vet, och självklart ska man inte låta hela avgörande falla över en lyssnare, men jag fick uppfattningen att det var en ganska trovärdig en som lyssnat. Det kan vara så att Simple Audio-snubben svarade så för att han visste att det var det svaret jag ville ha, men att i själva verket så är det inget dom lägger vikt vid eller har förstått på djupet. Dom skriver inte speciellt mycket om musikalisk prestanda på sin sida, så tune dem budskapet kanske inte riktigt slagit rot även om dom säkert håller med om att musikalitet är bra.. Ja jag vet inte.. Har inte jättemycket hopp för denna roomplayer tyvärr.

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
 Post subject: Re: Simple Audio
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 12:17 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Hej,

Har haft möjlighet att prova Roomplayer 2 (den utan förstärkning) tillsammans med Atoll's nya DAC "200" och jag måste säga att det var en väldigt trevlig kombo. Lyssningen gjordes helt utan Tune dem ambitioner eller större kunskap om densamma, men musiken flödade på fint och gav väldigt mycket mersmak. Skulle vara sjukt kul att sätta upp denna kombo mot MDS, ADS och KDS för att se vart någonstans den skulle hamna...Min gissning är runt ADS :-) Priset för kombon är cirka 22.000 kr.

Gränsnitt och programvara är dessutom klockrena, snyggt, snabbt och smidigt. Kontrollen kördes från en laptop men finns även som app för I-produkter, inget för Android (tyvärr) ännu så länge.

//Per


Top
   
 Post subject: Re: Simple Audio
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 13:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Perka wrote:
Gränsnitt och programvara är dessutom klockrena, snyggt, snabbt och smidigt. Kontrollen kördes från en laptop men finns även som app för I-produkter, inget för Android (tyvärr) ännu så länge.
Något man ska ha klart för sig är att om inte grejorna är enkla att använda så spelar den musikaliska kvaliteten ingen roll. Min sambo uppskattar bra musik, bra återgivning... men om nätverket strular och hon inte får igång det hela så lägger hon ner "projektet". Dvs det som skulle bli en musiklyssning men som blev... just det, ett projekt.

Varför tror ni att iPhone blev en sådan succé trots att det var en skäligen enkel telefon, så enkel att man inte ens kunde lyssna på musik samtidigt som man kollade e-posten? Jo, skitsnygg och enkel att använda.

Här har de flesta tillverkare av nätverksspelare en hel del att lära.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited