selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 06:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Tue Aug 28, 2012 14:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
json wrote:

Det som gör mig något beklämd är dock att vi, även med dagens teknik, fortfarande behöver bry oss om sånt som kvaliteten på den sista metern nätkabel, hur hårt åtdragna skruvarna i högtalarna ska vara (och dessutom hålla på och göra om den kollen då och då) och vilken ethernetkabel man ska ha mellan NAS och DS(M).
LP12 har funnits i ca40 år men de största förbättringarna har skett på senare år. Keel, Radikal, Ekos SE Urika mm.
Och hur lång tid tog det att få CD-spelare bra?
DS-spelare har bara funnits i 5år, så vänta bara! Linn kommer att lära sig MASSA de närmste åren. Att minska störningar är en konst och viktigare än man kan tro, även i digitala produkter.

Med bakgrund av utvecklingen av analog och digital uppspelning, är det därför inte alls konstigt att DS-spelarna inte är perfekt ännu.

PS1 var absolut inte avsikten att provosera i förra inlägget
PS2 Jag tycker inte om Linns sommarkampanjer. Inte bra för någon part.
PS3 Svårt att komma runt att trä i talarna ger efter. Men be din handlare kolla.


Top
   
PostPosted: Tue Aug 28, 2012 16:31 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 15:24
Posts: 25
Jo störningar är svårt. Det jag skulle vilja veta (och jo, jag har tänkt på att fråga) är varför Linn inte gjort optiska ingångar i sina DS:ar. Då försvinner säkerligen den allra största delen av de störningar som fortplantas från, det i sammanhanget "billigt gjorda", datorsystemet man har till den betydligt bättre designade HiFi-utrustningen.
Och då menar jag inte störningsfyllda ethernet-till-optiska konvertrar man kan köpa i närmaste billig-butik, utan ordentlig utrustning, integrerat i DS:arna.

PS1: Jag kan mycket väl ha vaknat på lite fel sida efter lunchen.... saken ur världen, tycker jag.
PS2: Kan vara bra om man vet vad man ska ha. Men risken finns för impulsköp. Och i dom här prisklasserna kan det bli väldigt fel.
PS3: Borde kanske vara nåt annat där elementen tar emot lådan, men jag förstår vad du menar, och nej jag har inget bra förslag på material. Jodå, jag vet att handlaren kan hjälpa till. :wink: 8)


Top
   
PostPosted: Thu Aug 30, 2012 10:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Det kan ju givetvis inte bli "fel" att skaffa en 4200. Vad som är bäst i det här fallet behöver man ju en demo för att avgöra. Personligen så har jag ju hört passiva system prestera på så hög nivå att jag troligen aldrig mer kommer att satsa på aktivt. Men det är ju jag det, har inte ambitionen att ligga på Klimax-nivå heller utan är helt nöjd på s a s Akurate-nivå (även om jag nu ligger en generation efter). Du har den bästa DS-spelaren just nu men det kommer ju som sagt att ändra sig med kommande modeller och uppdateringar. Då kostar det att uppgradera. Kanske inte göra något alls och spara pengarna tills dess?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited