selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon Apr 29, 2024 00:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Jun 12, 2012 23:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Jul 29, 2005 00:55
Posts: 254
Nu skulle jag gärna vilja höra lite initierade kommentarer/recensioner, upprörda varningens fingrar och entusiastiska tillrop gällande:


Audion silver night i olika utförande (även Sterling)


(samt lite nyanserade tankar om rörförstärkare i övrigt).

Jag skulle tycka det vore spännande att diskutera vad Sellerister tänker om dessa, särskilt då de får så fantastiskt goda omdömen från de rörfrälsta.


Top
   
PostPosted: Wed Jun 13, 2012 12:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Audion förstärkarna funkar jättebra ihop med Linns signal källor. Tillsammans med LP-tolvan kan det ju inte bli fel.

En del av oss gillar ju den närvaro känsla som många rörförstärkare bidrar med och ofta väldigt spelglatt. Audio brukar ju också fixa det där med rytmen så det finns väl inga nackdelar så vitt jag kan se.
Fast Linns högtalare är nog inte den bästa matchningen till en Audion.
Och då tänker jag inte på dess förmåga att driva högtalarna för det är nog inget större problem utan klangmatchning o.s.v.

Sen så är ju dessa rör förstärkare för jäkligt mysiga att titta på där dom står och glöder 8)


Top
   
PostPosted: Wed Jun 13, 2012 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Image


Image


Drar mig till minnes första träffen för undertecknad 2010 sedan nittiotalet,vi lyssnade på bland annat piP,PK,Carlson och Mupps samt åt en förträfflig chili.

Tillgängligt förstärkeri var en Nad208,någon kinesisk rörhistoria från Ebay med betoning på billig,en Klein & Hummel Telewatt,samt ett par Audionblock.

På piP var Audion rent magiskt bra,därtill har de en aura kring rören som krydda på moset i vanlig röranda. Är du nyfiken på rör så kanske du skulle lyssna på Järnets konstruktioner? De är sjukt bra..

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited