Router + Dator med musikfiler på + kinsky + konfig och en DS = man är igång på några få minuter, om datorn är i normalt skick (dvs inte strular med programvaran vilket den inte gör om datorn är problemfri). Behöver inte ens asset/twonky eller liknande... folder.jpg i roten på albumkatalogen och voila, man får tom omslag.. Kinsky klarar ju att navigera i folderläge utan problem..
Så enkel setup kan man köra om man VILL.
Sen, om man VILL, så kan man krångla till det nåt oerhört med grejer man inte själv förstår sig på och väljer man den vägen så får man väl pynta en slant så nån annan kan fixa det åt en om inte handlaren ställer upp och fixar. Vet också att handlare rippar CD's och kan lägga in det på i princip valfritt media om man tycker det är stökigt att rippa själv, mot en kostnad såklart.
Jag tycker som att.. Visst, DS kan vara knas ibland och det kan jävlas även för en erfaren tekniker men, ärligt talat så betalar jag gärna det priset på grund av hur pass bra dom faktiskt är. Jag hade hem en Hegel HD20 på test här för inte så länge sen, den är extremt lovprisad och skulle vara så j*la bra! Kopplade in, lät den varmgå i 2 timmar och satte mig med frun för att lyssna, 5min senare sade min fru, nä fyyy den här får du inte köpa! Den är ju kass!! Och hon har fullständigt rätt.. Just DS'arna tycker jag Linn har lyckats otroligt bra med och vill man nu ha den kvaliteten så får man nog antingen köra en ren basal setup eller vara beredd på att ta hjälp om man inte kan själv eller ta sig tiden att lära sig..
(en fotnot: Netgear GS108 har hårdvaruproblem, som löses genom byte av 2 kondningar, finns info på nätet om detta, felet kan bl.a orsaka dropouts osv, har egen erfarenhet av just den rackarns switchen)
Sen kan jag väl också tycka att en anläggning med t.ex en CD12a är en fantastisk anläggning det också.. Inget fel i det heller.. Har själv funderat på att slå till när det dyker upp en billig